Acest număr se deschide prin câteva articole privind detalii din viaţa şi sfârşitul lui Aurel Vlaicu, autori Dan Antoniu şi George Cicoş (Despre Vlaicu), Liviu Mărghitan (Ce studii a avut Aurel Vlaicu) Cornel Marandiuc (Molima cea bună).
În pagina 5, AIPPR face un bilanţ al întâlnirii din 2004, de fapt o scrisoare a redacţiei "Pescăruş" către "Orizont aviatic", sub titlul "O acţiune de înalt patriotism", Vasile Tudor povesteşte câte ceva din isprăvile de zburător ale lui Traian Dârjan.
Pagina 7 este o premieră pentru Orizont aviatic: Cornel Marandiuc publică mesajul unui grup de tineri de pe internet, care sunt interesaţi şi schimbă idei pe teme aviatice, realizând chiar o escadrilă virtuală: Escadrila RO.
Eroica promoţie 1941 a ajuns la episodul XIII şi în paginile 8,9 generalul Dan Stoian continuă trecerea în revistă a membrilor acestei promoţii.
"Pe aripile riscului", un articol al comandorului Ion Clenciu, relatează evenimente ale aviatorilor pe supersonice de la Giarmata, printre care actualul general Ioan Stoian.
Comandorul Constantin Iordache semnează articolul "O aterizare aproape imposibilă" în pagina 13, iar în paginile 14-18, Cornel Marandiuc face un amplu portret de aviator (Lecţia despre cerul albastru) lui Tamas Zoltan, pilot utilitar, instructor de zbor, planorist, paraşutist. Excelentă şi foarte bogată ilustraţie fotografică.
Pe ultima pagină, tot un portret de avitor, de data asta un autoportert al unui veteran, Gheorghe Curuliuc, născut în 1914.
Revista se deschide cu alocuţiunea col. Mircea Moraru prilejuită de aniversarea a 60 de ani de la participarea paraşutiştilor militari români la luptele pentru apărarea capitalei.
Paginile următoare sunt dedicate luptelor de la Păuliş din septembrie 1944 (prof dr. Liviu Mărghitan, Cornel Marandiuc), pag 2-7.
Din "Eroica promoţie 1941" aflăm că a trecut la cele veşnice comandor aviator Georgescu I. Gheorghe, erou în 218 misiuni de luptă pe un bombardier care a lansat peste 400 tone de bombe pe ambele fronturi între 1941-1945.
Un interviu cu Dumitru Pasăre, realizat de Dan Stoian la Braşov la 19 iulie 2003 găsim în pagina 9.
Ioan Cherecheş prezintă în pag 10-11 un episod din confruntarea lui Ion Bogorin, pilot de linie, cu Securitatea (Din tenebrele Securităţii: Aripi şi cătuşe!...)
În paginile 12-13, comandorul aviator C-tin Iordache aduce în atenţie alţi doi zburători de excepţie: Aurel Caloianu şi Mihai Georgescu.
Un articol minunat (Unul dintre primii căzuţi de pe cerul Basarabiei) are istoricul de aviaţie Vasile Tudor, în paginile 14-15, iar în următoarele două agini (16, 17) Ioan Vulpoiu realizează un reportaj excelent ilustrat la memorialul "General paraşutist Grigore Baştan", ediţia 2004, la garnizoana Buzău.
Ultimele pagini reprezintă o traducere (preluată din publicaţia Der Adler nr. 8/18 aprilie 1944) a unui articol asupra celui mai eficace pilot din Stuka din cel de-al doilea război mondial Hans-Ulrich Rudel.
Ultima pagină, de fapt coperta spate, ne aduce vestea tristă a plecării dintre noi a lui Ion Becherete - Vădeni, un zburător şi un cronicar hunedorean al aviaţiei.
Acest număr ne îndeamnă, încă de pe copertă, să ne amintim de Nicolae Burileanu, iar următoarele două pagini cuprind un text (şi câteva ilustraţii) scris de Vasile Tudor despre acest virtuos pilot.
În replică, în paginile 4,5 Constantin Iordache face un portret la fel de bine ilustrat al pilotului de linie Decebal Vasiu.
Serialul lui Dan Stoian - Istorica promoţie 1941- a ajuns la episodul XII, unde apare şi o povestire a comandorului Sixtus Maxim, de pe frontul de Est.
În paginile 10, 11, 12 şi 13 însuşi Cornel Marandiuc se angajează în creionarea portretului lui Ioan (Jan) Lehoczki (Slovacul, zborul, poezia), reamintindu-ne şi isprăvile artistice ale acestui aviator utilitar din vestul ţării (fotografia, proza, "Viaţa de pilot" - Editura Societăţii Culturale şi Ştiinţifice Ivan Krasko, Nădlac 1999 şi poezia).
Paginile 14, 15, 16, 17 sunt dedicate unei alte celebre "doici aeriene", avionul Potez 25, cu multe fotografii inedite din perioada producţiei sale la IAR (1929).
Un comentariu asupra calităţii morale şi demnităţii aviatorului inginer Sorin Tulea, cu ocazia apariţiei cărţii acestuia "Amintiri din războaie neterminate", Editura Semne, apare în pagina 18, semnată de Cornel Marandiuc.
În pagina 19 găsim un colaj de poezie aparţinând tot lui Cornel Marandiuc, dedicat Sf. Maria (sărbătorită în luna august).
Ultima pagină ne readuce în memorie un nume de legendă al paraşutismului românesc, Anghel Ciucur, de la care toată lumea aşteaptă mărturii asupra a ceea ce a însemnat sportul curajului în România, la mijlocul secolului XX.
Primele pagini sunt dedicate lui Ştefan Togănel, un aviator tenace, din partea de vest a ţării (pag 2-5), ilustrat excelent.
În pagina 6, comandor aviator (r) Victor Cocea îşi aminteşte o istorie legată de cel recent plecat dintre noi: Constantin Manolache.
Pagina 7, ilustrată cu o fotografie a lui Ion Vlaicu, alături de aeroplanul fratelui său, la Blaj (1911), reia o dispută asupra circumstanţelor morţii lui Aurel Vlaicu "Specialist îndreptăţit sau cobe?"
Mihai Arcadie Comănici, fiul aviatorului Gheorghe Comănici, ne povesteşte despre tatăl său într-un text ilustrat cu fotografii rare din arhiva familiei. (pag 8-11).
Comandorul Alexe Rusen face în paginile 12-13 o istorie concentrată a Ligii Naţionale Aeronautice Române şi a celui care a fost Valentin Bibescu.
Un bogat articol al Mihaelei Tămăşdan asupra femeilor care au slujit aviaţia, completat de Cornel Marandiuc cu mai multe detalii privind zburătoarele sovietice din al II-lea Război Mondial, ocupă paginile 14-18 "Doamne în slujba aviaţiei mondiale, perioada celui de-al II-lea Război Mondial".
Penultima pagină este dedicată portretelor unor zburători admirabili, Ameno Girolamo (autor Vasile Tudor) şi Dumitru Radu (autor Ionel Becherete-Vădeni).
Pe ultima pagină sunt imagini de ieri, alaltăieri şi de azi, ale unui aparat de zbor mai puţin obişnuit: zeppelinul (dirijabilul).
Acesta este un număr îndoliat, dedicat aviatorului de legendă, pilotul - instructor Constantin Manolache, care făcea parte de altfel din redactorii revistei.
Tot acest număr este bogat ilustrat cu fotografii mai vechi, (dinainte de 1956) şi mai noi, ale celui dispărut atât de brusc.
Primul articol este al generalului Constantin Mereu "Întâlnirea cu Manolache Constantin", apoi urmează câteva rânduri ale comandor aviator Dumitru Tache (Cocoş) şi din "îndepărtatul" Arad, redactorul (unic) al revistei, Cornel Marandiuc - "Cerul este mai jos, lumea mai îngustă" (pag 5).
Excelent ilustrate următoarele două pagini, în care îl pomenesc pe cel dispărut: Ioan Cherecheş (Destinul a vrut altfel...) şi Dan Anghel (Legenda vie a rămas numai legendă).
În paginile 8, 9, avem o biografie profesională concentrată şi imagini de la înmormântarea de la cimitirul Bellu (comandor aviator C-tin Iordache).
Unii dintre cei care l-au cunoscut (Bozsik Sandor, C. Marandiuc, Ion Vălean) împărtăşesc amintirile şi sentimentele lor în paginile 10, 11.
În paginile 12-16, Constatin Manolache ne apare în lumina de instructor- antrenor al lotului român de înaltă acrobaţie aeriană.
Comandor aviator Ion Clanciu ne povesteşte în pagina 17 ceremonia de înhumare, iar în pagina 19 găsim necrologul rostit la cimitirul Bellu de Gheorghe Iancu.
În ultima pagină, Constantin Manolache la comenzile unui Extra 300 L, se ridică pentru ultima dată la ceruri. Fie-i ţărâna uşoară!