site realizat din iniţiativa şi cu spijinul Fundaţiei Aspera ProEdu

pagină de istorie, tehnică şi educaţie aviatică română
 
pagina principală
contribuţiile d-voastră »
publicaţii »
învăţământ aviatic »
idei de start
asociaţii şi fundaţii »
dicţionar de personalităţi
dicţionar de termeni
link-uri utile
hartă site
contact
cartea de oaspeţi
forum

Noutăţi

nu există noutăţi

Descarca Adobe Acrobat Reader Descarca WinRAR

Vizitatori unici:
704906


Contribuţiile d-voastră » Galerie fotografică

Alegeţi colecţia dorită
Pagina [ « ] [ ] [ 5 ] [ 6 ] [ 7 ] [ 8 ] [ 9 ] 10 [ 11 ] [ 12 ] [ 13 ] [ ] [ » ] Afişează înregistrările 46 - 50 din 62
 
Descriere: Din vremea in care zborul fara motor era prima etapa in educatia aviatorilor. Stela Hutan Palade la scoala de planorism prin anii 1940-1941.
Dimensiuni: 1058x1582 pixeli
Mărime: 219.88 kb
 
Descriere: Hidro - Aero duplex biplan 1911

Scheletul construit din lemn de pin şi ulm, îmbinările fiind întărite prin corzi de oţel. Corpul bărcii, era acoperit cu pânză impermeabilă, partea inferioară care intră în contact cu apa este căptuşită cu scândură de 4 mm grosime. Carena bărcii avea o secţiune dreptunghiulară. Partea anterioară a bărcii, susţinea cele două motoare cu fusul combinat al celor două elice şi postul de pilotaj cu toate comenzile. Hidroavionul era prevăzut cu roţi având şi posibilitatea de a decola şi ateriza terestru. Roţile anterioare având un ecartament mare, serveau ca flotoare asigurând stabilitatea laterală a hidroplanului pe apă. Aripa superioară prevăzută cu eleroane montate la bordul de scurgere la extremităţi, şi cu funcţie de cârma de rezervă pentru decolare şi aterizare, manevrată cu ajutorul volanului aflat în postul de pilotaj. Cârma de profunzime avea o anvergură de 6,200 m şi se afla montată în partea anterioară a aparatului, manevrată tot cu ajutorul volanului prin mişcarea acestuia înainte şi înapoi. Cârma pentru viraje era amplasată la partea posterioară a aparatului, se manevra cu ajutorul pedalelor unui palonier. Roţile trenului de aterizare, în număr de două, erau montate în centrul de greutate al aparatului. Erau confecţionate din conuri din tablă de oţel, asamblate câte două formând astfel corpuri plutitoare, flotoare, asigurând astfel stabilitatea aparatului în perioadele de staţionare pe apă. Biplan, bimotor, biloc hidro cu fuzelajul flotor central. Construcţie integrală din lemn acoperită cu pânză şi placaj. Două motoare Hilz de 54 CP fiecare, diametru elice anterioară 2.400 m şi 120 t/min; diametru elice posterioară 3,000 m şi 900 t/min. DIMENSIUNI: anvergura 10,000 m; lungimea 14,335 m; înălţimea 4,475 m; suprafaţă portantă totală 58,000 m². GREUTATE gol 460,000 kg.
Dimensiuni: 1113x697 pixeli
Mărime: 155.18 kb
 
Descriere:
Dimensiuni: 582x679 pixeli
Mărime: 93.34 kb
 
Descriere: Slt. av. Dan Şt. STOIAN, pilot în escadrila 77, Grup 5 Bombardament, în faţa avionului Junkers-88 de bombardament greu în picaj, încărcat cu bombe şi pregătit pentru misiune.

Aerodromul Zaporoje, Ucraina august 1943
Dimensiuni: 1547x1541 pixeli
Mărime: 276.62 kb
 
Descriere: Locotenent aviator Dan Şt. STOIAN, pilot în Grupul 5 Bombardament Greu din Flotila 1 Bombardament în faţa avionului său Junkers-88 A4.

Aerodromul din Tecuci, mai 1944
Dimensiuni: 1557x1467 pixeli
Mărime: 423.79 kb
Pagina [ « ] [ ] [ 5 ] [ 6 ] [ 7 ] [ 8 ] [ 9 ] 10 [ 11 ] [ 12 ] [ 13 ] [ ] [ » ] Afişează înregistrările 46 - 50 din 62

Distribuie pagina pe...
© 2003 - 2024 Aspera ProEdu. toate drepturile rezervate.