site realizat din iniţiativa şi cu spijinul
Fundaţiei Aspera ProEdu
pagină de istorie, tehnică şi educaţie aviatică română
pagina principală
contribuţiile d-voastră »
publicaţii »
învăţământ aviatic »
idei de start
asociaţii şi fundaţii »
dicţionar de personalităţi
dicţionar de termeni
link-uri utile
hartă site
contact
cartea de oaspeţi
forum
galerie fotografică
articole
cărţi
periodice
istorie video
AsABv
AIPPR
Noutăţi
nu există noutăţi
Vizitatori unici:
737991
Contribuţiile d-voastră » Galerie fotografică
Alegeţi colecţia dorită
Imagini diverse
Colecţia Antoniu-Cicoş
Colecţia Mitulescu
Colecţia Petre B. Constantinescu
Aviaţia română supersonică
Colecţia Constantin Rădoi (Titi)
Colecţia Ion Tecşa
Colecţia A.-V. Ţârulescu
Regele Mihai al României - o patimă pentru o viaţă
Aviaţia pe frontul din Moldova în Primul Război Mondial
Album comandor Emil Droc
Arhiva ing. Mihai Dâmboianu
Pagina [
«
] [
‹
] [
5
] [
6
] [
7
] [
8
] [
9
]
10
[
11
] [
12
] [
13
] [
›
] [
»
]
Afişează înregistrările 46 - 50 din 62
Descriere:
Din vremea in care zborul fara motor era prima etapa in educatia aviatorilor. Stela Hutan Palade la scoala de planorism prin anii 1940-1941.
Dimensiuni:
1058x1582 pixeli
Mărime:
219.88 kb
» descarcă
Descriere:
Hidro - Aero duplex biplan 1911
Scheletul construit din lemn de pin şi ulm, îmbinările fiind întărite prin corzi de oţel. Corpul bărcii, era acoperit cu pânză impermeabilă, partea inferioară care intră în contact cu apa este căptuşită cu scândură de 4 mm grosime. Carena bărcii avea o secţiune dreptunghiulară. Partea anterioară a bărcii, susţinea cele două motoare cu fusul combinat al celor două elice şi postul de pilotaj cu toate comenzile. Hidroavionul era prevăzut cu roţi având şi posibilitatea de a decola şi ateriza terestru. Roţile anterioare având un ecartament mare, serveau ca flotoare asigurând stabilitatea laterală a hidroplanului pe apă. Aripa superioară prevăzută cu eleroane montate la bordul de scurgere la extremităţi, şi cu funcţie de cârma de rezervă pentru decolare şi aterizare, manevrată cu ajutorul volanului aflat în postul de pilotaj. Cârma de profunzime avea o anvergură de 6,200 m şi se afla montată în partea anterioară a aparatului, manevrată tot cu ajutorul volanului prin mişcarea acestuia înainte şi înapoi. Cârma pentru viraje era amplasată la partea posterioară a aparatului, se manevra cu ajutorul pedalelor unui palonier. Roţile trenului de aterizare, în număr de două, erau montate în centrul de greutate al aparatului. Erau confecţionate din conuri din tablă de oţel, asamblate câte două formând astfel corpuri plutitoare, flotoare, asigurând astfel stabilitatea aparatului în perioadele de staţionare pe apă. Biplan, bimotor, biloc hidro cu fuzelajul flotor central. Construcţie integrală din lemn acoperită cu pânză şi placaj. Două motoare Hilz de 54 CP fiecare, diametru elice anterioară 2.400 m şi 120 t/min; diametru elice posterioară 3,000 m şi 900 t/min. DIMENSIUNI: anvergura 10,000 m; lungimea 14,335 m; înălţimea 4,475 m; suprafaţă portantă totală 58,000 m². GREUTATE gol 460,000 kg.
Dimensiuni:
1113x697 pixeli
Mărime:
155.18 kb
» descarcă
Descriere:
Dimensiuni:
582x679 pixeli
Mărime:
93.34 kb
» descarcă
Descriere:
Slt. av. Dan Şt. STOIAN, pilot în escadrila 77, Grup 5 Bombardament, în faţa avionului Junkers-88 de bombardament greu în picaj, încărcat cu bombe şi pregătit pentru misiune.
Aerodromul Zaporoje, Ucraina august 1943
Dimensiuni:
1547x1541 pixeli
Mărime:
276.62 kb
» descarcă
Descriere:
Locotenent aviator Dan Şt. STOIAN, pilot în Grupul 5 Bombardament Greu din Flotila 1 Bombardament în faţa avionului său Junkers-88 A4.
Aerodromul din Tecuci, mai 1944
Dimensiuni:
1557x1467 pixeli
Mărime:
423.79 kb
» descarcă
Pagina [
«
] [
‹
] [
5
] [
6
] [
7
] [
8
] [
9
]
10
[
11
] [
12
] [
13
] [
›
] [
»
]
Afişează înregistrările 46 - 50 din 62
Distribuie pagina pe...
© 2003 - 2025
Aspera ProEdu
. toate drepturile rezervate.