site realizat din iniţiativa şi cu spijinul Fundaţiei Aspera ProEdu

pagină de istorie, tehnică şi educaţie aviatică română
 
pagina principală
contribuţiile d-voastră »
publicaţii »
învăţământ aviatic »
idei de start
asociaţii şi fundaţii »
dicţionar de personalităţi
dicţionar de termeni
link-uri utile
hartă site
contact
cartea de oaspeţi
forum

Noutăţi

nu există noutăţi

Descarca Adobe Acrobat Reader Descarca WinRAR

Vizitatori unici:
728140


Publicaţii » Cărţi

Ing. cpt. aviator Constantin RĂDOI
Pe aripi. Versuri postume

Ing. cpt. aviator Constantin RĂDOI

Pe aripi. Versuri postume


Ediţie îngrijită şi cuvânt de început : Doina Anca Rădoi-Dâmboianu
ISBN 978-973-0-19727-3
Braşov, 2015



În timpul facultăţii este coleg de an şi de grupă cu Iosif Şilimon, viitorul renumit constructor de planoare, motoplanoare şi pilot, şi cu Bogdan (Bob) Mouha, care îi devin cei mai buni prieteni. Bun prieten îi devine şi colegul mai mare, Gheorghe Trică, mai târziu profesor universitar, ulterior director general al Centralei Industriale de Automobile şi Tractoare - CIAT Braşov, renumit în industria construcţiilor de maşini din România prin anii 1965-1980.

La finele anului 1941 absolvă facultatea obţinând Certificatul de Inginer echivalent azi cu Diploma/Licenţa în Inginerie, care îi va fi eliberat în 12 noiembrie 1942 cu numărul 2237.

Rezultatele şcolare din timpul facultăţii au fost deasemenea remarcabile, constant primind calificative "foarte bine" şi aprecieri elogioase din partea superiorilor militari convinşi că "se va afirma ca inginer".

Înainte de a obţine licenţa, în 1 aprilie 1941 este transferat la Direcţia Tehnică (DT) din Ministerul Aerului şi Marinei (MAM), respectiv la Subsecretariatul de Stat al Aeronauticii (SSA), primind însărcinarea, ca reprezentant al Comisiei Superioare de Control (CSC) din Întreprinderea de Construcţii Aeronautice Române - ICAR Bucureşti, să urmărească şi să controleze reparaţia materialului volant, supravegherea şi controlul la aerodrom al montajului şi reglajului avioanelor înainte de zbor şi controlul fabricaţiei planoarelor în "atelierul Racoviţă".

Dintr-o însemnare a sa rezultă că, în octombrie 1943, se ocupa împreună cu muncitorii din ICAR Bucureşti de "ultima tură de manivelă la primul avion Fiesler" Storch Fi-156, care se fabrica în acel moment. (pag. 32-33)



Scopul acestei rubrici este de a informa vizitatorii noştri de apariţia, în decursul timpului, a unor cărţi cu subiect aviatic. Vom încerca totodată să oferim în acest cadru toate detaliile pe care le deţinem pentru procurarea acestor titluri, însă nu ne implicăm în (nu intermediem) comercializarea cărţilor prezentate.

Distribuie pagina pe...
© 2003 - 2024 Aspera ProEdu. toate drepturile rezervate.