site realizat din iniţiativa şi cu spijinul Fundaţiei Aspera ProEdu

pagină de istorie, tehnică şi educaţie aviatică română
 
pagina principală
contribuţiile d-voastră »
publicaţii »
învăţământ aviatic »
idei de start
asociaţii şi fundaţii »
dicţionar de personalităţi
dicţionar de termeni
link-uri utile
hartă site
contact
cartea de oaspeţi
forum

Noutăţi

nu există noutăţi

Descarca Adobe Acrobat Reader Descarca WinRAR

Vizitatori unici:
514976


Cartea de oaspeţi


Semnaţi în cartea de oaspeţi


Data semnăturii: April 30, 2007
Nume: Narcis Gherghina
Localizare: Pitesti
Comentariu:

Felicitri pentru manierea de concepere a site-ului.
Continutul este, de asemenea, demn de toata lauda si este o idee excelenta ca istoricii de aviatie, zburatorii si pasionatii de zbor sa isi spuna punctele de veder sau sa posteze articole avand ca tematica zborul.

Sunt intru totul de acord cu dl . Antoniu care pledeaza pentru o cat mai corecta informare a publicului cititor de istoria aviatie, prin confirmarea surselor de prima mana, care oricat de senzationale ar parea la prima vedere contin adesea neadevaruri flagrante.

Good job!! Keep it so!


Data semnăturii: March 08, 2007
Nume: Moldovan Ioan
Localizare: Bucuresti
Comentariu:

Incet, incet dar sigur!... anii de aur ai aeronauticii romanesti se estompeaza si odata cu disparitia zburatorilor si a personalului tehnic de la sol totul se transforma in poveste! Pacat!!... In 1955 locuiam pe strada Tablitei la numarul 8 la mai putin de un km de aerodromul pipera.In zilele calduroase de vara , ma urcam pe saua de lemn de pe cadrul bicicletei tatalui meu si depasind transformatorul de tensiune (care mai exista si azi) viram la dreapta si intram pe poarta atelierelor.Dupa ce vizam fisa de pontaj ,intram in atelirul Aparate de bord unde lucra tatal meu MOLDOVAN IOAN specializat in girorizont, precum si alti specialisti precum:RIZEA ION,PETCU ION ,STOIAN NICOLAE....o mina de oameni care reparau sau verificau aparatele de bord aflate pe micile avioane din acea vreme!! Copil fiind ma plictiseam repede dar tata a gasit un remediu! In fata cantinei exista un fuselaj a unui Mes , ma urca in carlinga si stia ca nu mai plecam de acolo! Atunci, incet dar sigur s a nascut dragostea pentru aviatie, care dupa ani si ani ma fascinat incontinuu!!! Vremurile au trecut dar nu exista saptamina sa nu trec cu elevii mei (sint instructor auto si folosesc si trasee din pipera) pe la poarta vechilor ateliere ,(la cabina portarului mai exista polita de la aparatul de pontaj din 1956!!)apoi urc un mic deal si dupa o cladire noua,imediat pe stinga,apar atelierele aerodromului Pipera, intr o specifica arhitectura interbelica !!!...si de fiecare data ma gindesc DE CE avind la dispozitie spatii adegvate cu investitii minime sa se infaptuiasca un muzeu ADEVARAT!!! al aviatiei Romane unde sa fie adunate avioanele abandonate prin cine stie ce locuri(vezi curtea liceului de profil din spatele Fabricii de aviooane- printre acestea numarindus e si ILul 14 a lui Gheorghe Gheorghiu Dej!!!)si care au ramas in stare de paragina! ,aparate de bord clasice ,aparate radio radiolocatie ,aparate electice de bord motoare etc ,si apoi sa se introduca in programa scolara vizitarea acestor muzee(sa nu uitam muzeul tehnic Dimitrie Leonida din parcul Libertatii unde se organizau astfel de activitati! dar care a cazut in uitare!)activitati care sa dezvolte spiritul tehnic si practic atit de necesar in viata! ....aciasta viata plina de neprevazut care,dupa CEI MAI FRUMOSI ANI! (1971-1977)petrecuti in aviatie,m au aruncat responsabil la sporturile tehnico-aplicative din sectorul 1 avind tineri din intreprinderi si cele 19 liceie de pe raza sectorului1....si culmea este ca 90% din aceste sporturi erau legate de aviatie!!.....parasutism turn(comandorul SEBE ION turnul de parasutism din cadrul parcului national-sufletul acestei activitati si care dupa trecerea in nefiinta a acestuia-si dupa citeva incercari firave de a relansa activitatea fara succes a citorva entuziasti-locul a ramas in paragina!!) parasutism aeronava,planorism,zbor cu motor,tabere GRATUITE de profil care au format viitorii specialisti in aviatia Romana!!! Dar aceasta este un alt sir de intimplari care,daca mai intereseaza pe cineva le voi scrie in viitor in cartea de oaspetii!!! OMAGIU PENTRU TOT PERSONALUL NAVIGANT SI DE LA SOL CARE SI A DESFASURAT ACTIVITATEA IN AVIATIA ROMANA!!!


Data semnăturii: February 22, 2007
Nume: Moldovan Ioan
Localizare: Bucuresti
Comentariu:

O initiativa deosebita! Consider ca alaturi de zburatori sa fie amintit si personalul tehnic de la sol care asigura buna desfasurare a zborurilor. Am avut prilejul exceptional ca incepind din anul 1955, copil fiind aproape zilnic sa fiu prezent la aerodromul Pipera unde tatal meu Moldovan Ioan era mecanic de precizie la aparate de bord (doamne ce amintiri!) si ulterior din 1958 la IRMA Baneasa... Anii au trecut si alaturi de tatal meu in cadrul sectiei REAB (radio electrice aparate de bord) incepind din 1971 la atelierul Radio Radio-locatie am inceput sa lucrez si eu!... Au fost CEI MAI FRUMOSI ANI!!!


Data semnăturii: January 21, 2007
Nume: Elis
Localizare: Bucuresti
Comentariu:

O initiativa inspirata, necesara si utila. Felicitari si succes. Bennerul este mai mult decat reprezentativ, este istorie aviatica adevarata.


Data semnăturii: November 13, 2006
Nume: G. Buju
Localizare: Canada
Comentariu:

Felicitari. O reusita.
Ce bine e ca Romania inca mai are si oameni buni si capabili.


Data semnăturii: October 05, 2006
Nume: Ovidiu Zachia
Pagina web: http://www.8im.biz
Localizare: Brasov
Comentariu:

Imi place banner-ul de sus.


Data semnăturii: September 18, 2006
Nume: Marian Coste
Comentariu:

Ma intreb de ce nu se pot posta si fotografii? Cred ca ar fi utile, prin schimburile reciproce on-line.


Data semnăturii: August 24, 2006
Nume: Violeta Ionescu
Comentariu:

Am cunoscut un grup de aviatori veterani din Galati, constituiti in A.R.P.I.A filiala "Cdor Anton Marasescu", care au facut istorie. Cei mai multi dintre ei sunt astazi istorie. In 1994, ziarul local "Viata libera" a gazduit in paginile sale interviurile pe care le-am luat acestor oameni minunati. In mare parte, am avut si concursul dlui Ion Taralunga, care ne-a corectat inexactitatile, cu rigurozitatea-i binecunoscuta, si a adaugat, acolo unde se impunea, date certe, de arhiva.
Anul acesta am decis sa public aceste interviuri intr-o carte - bineinteles mult mai amplu decat mi-a permis atunci spatiul limitat al cotidianullui, deoarece ele sunt marturii inedite care vor imbogati cu siguranta Istoria Aviatiei Romane. Cartea se numeste "Miercurea aviatorilor" - dupa ziua cand se intalneau, saptamanal, aviatorii galateni si "zburau" din nou, depanandu-si amintirile. In prezent lucrez inca la redactarea ei si sper ca in cel mai scurt timp sa v-o pot oferi. Este vorba de aviatori renumiti, care au facut cinste aviatiei noastre, precum: Spiridon Focsaneanu, Traian Onea, Mihai Gunes, Petre Godinac, Nicu Mesca, Constantin Nicoara, Vasile Jecu, Leonid Sotropa, Petre Frangulea etc.
Totodata doresc sa reconstitui, pe cat posibil, istoria fostului aerodrom din orasul meu si a Flotilei 3 Vanatoare care a functionat aici dupa 1940. Si asta pentru ca am constatat ca tinerii nu cunosc nimic in legatura cu aceste subiecte.
Ma bucur sa pot fi alaturi de cei care iubesc aviatia. Felicitari pentru site-ul dvs.!


Data semnăturii: July 21, 2006
Nume: Dan Antoniu
Localizare: Bucuresti
Comentariu:

Fac un apel catre cercetatorii care contrubuie cu materiale avand caracter istoric, pe diferite Site-uri: verificati informatiile, chiar daca sunt scrise in diferite publica'ii, po fi la randul lor preluate din materiale fictive fara valoare istorica. In momentul cand apare o infomatie corecta, din surse oficiale, respectivul cercetator este privit ca o ciudatenie a naturii. Exita unele persoane care fac mari eforturi pentru a-si imlementa ideile sau denumiri oficiale inexistente.
S-au adus prea multe deservicii istoriei aviatie romane, indemn tinerii sa purceada in arhive, sunt deschise pentru toti cei ce doresc.
Dan Antoniu


Data semnăturii: July 11, 2006
Nume: Doru Sicoe
Localizare: Oradea
Comentariu:

Excelenta ideea de a face un asemenea site!
Prezenta acelui Spit pe bennerul paginii - pe care nu l-am avut niciodata in dotare! - stirbeste, totusi, din profesionalismul conceptiei. Am avut Me-109 in dotare, iar legenda din jurul acestui avion german e mult mai mare, asa ca ne-ar face mai multa cinste daca ar fi in locul Spitului. Nu mai vorbesc de IAR-80/81 - simbolul perfect al aviatiei noastre la inceputul razboiului al doilea.
Apoi, mai trebuie facuta o serioasa verificare a originii fotografiilor, ce e in colectia lui Denes sau in colectia - mult mai importanta! - a lui Dan Antoniu. Cei doi se cunosc si au colaborat, iar restul poate fii polemica...

Pagina [ « ] [ ] [ 2 ] [ 3 ] [ 4 ] [ 5 ] [ 6 ] 7 [ 8 ] [ 9 ] [ ] [ » ] Afişează înregistrările 61 - 70 din 83

© 2003 - 2019 Aspera ProEdu. toate drepturile rezervate. realizat de bratech.ro
Vanzare case, apartamente, terenuri, inchiriere garsoniere, spatii comerciale