site realizat din iniţiativa şi cu spijinul Fundaţiei Aspera ProEdu

pagină de istorie, tehnică şi educaţie aviatică română
 
pagina principală
contribuţiile d-voastră »
publicaţii »
învăţământ aviatic »
idei de start
asociaţii şi fundaţii »
dicţionar de personalităţi
dicţionar de termeni
link-uri utile
hartă site
contact
cartea de oaspeţi
forum

Noutăţi

nu există noutăţi

Descarca Adobe Acrobat Reader Descarca WinRAR

Vizitatori unici:
438322


Cartea de oaspeţi


Semnaţi în cartea de oaspeţi


Data semnăturii: February 20, 2008
Nume: Camelia Garbaciu
Localizare: Bucuresti
Comentariu:

Nici nu imi vine sa cred ca am gasit o pagina dedicata aviatorilor romani.
Intimplarea mi-a scos in cale acest site. Tatal meu a fost pilot militar, a murit in misiune si desigur m-am solidarizat rapid cu frumoasa dumneavoastra actiune/activitate.
Felicitari, pilotii romani, performeri dar oameni si ei, merita admiratie cu gesturi deschise! Bravo!

Camelia Garbaciu


Data semnăturii: November 20, 2007
Nume: Veria
Comentariu:

Am gasit din intamplare pagina cu vulturul Ilie. Am o mica adaugare de facut: Parintele Popa nu era numai protoereu al landului Baden-Wurtemberg ci in toata Germania si Elvetia.


Data semnăturii: September 25, 2007
Nume: Dan_moldovan
Localizare: Bucuresti
Comentariu:

1958...in acest an s a hotarit transferarea activitatii de pe aerodromul Pipera in cadrul aeroportului Baneasa!!...in locul atelierelor fiind amenajat Combinatul de industrializare a lemnului Pipera!!!....o hotarire impusa(vezi fabrica de avioane Brasov-transformata in fabrica de tractoare)si care a dus la disparitia ARMV-2!!! Personalul a fost mutat initial intr o cladire cu etaj de linga podul Baneasa (fosta a IRA Grivita-actualmente-Romantic FM)si era organizata astfel:parter-fabricatiesi elici,etaj-aparate de bordsi radio.Odata cu inceperea activitatii hangarului Buzau (hangarul a fost demontatde la Buzau si remontat la Baneasa)si cu dezvoltarea unor noi cladiri si ateliere , personalul a fost mutat pe bul. Ficusului 44 -Intreprinderea de Reparatii Material Aeronautic-Baneasa.Va prezint specialistii din citeva ateliere:aparate de bord-Lesaru Nicolae-maistru,Moldovan Ioan-girorizont,Stoian Alexandru-ceasornicarie,Rizea Ion,Marian Radulescu,Patrascu Niculina,Popa Ion-maistru,col.Dumitrescu-elici,col. Tarala -comisia militara,radio-Bonu Anghel-maistru-radio compas,Esanu Ilie-radio altimetru,echipa vesela de la montaj:Ghita,Radu(piticu)Grecu si Subsemnatul , alcatuiau un colectiv unit care alaturi de ceilalti specialisti au contribuit la buna desfasurare a activitatii pe aeroportul Baneasa si afirmarea aviatiei Romane pe plan intern si international!!! ....au fost CEI MAI FRUMOSI ANI!!!


Data semnăturii: August 18, 2007
Nume: Dan_moldovan
Localizare: Bucuresti
Comentariu:

Cei mai frumosi anii!!... La sfirsitul discutiei avute cu batrinul structurist Moldoveanu Ilie, am trecut in revista si numele a citiva supravietuitori ai acestei perioade, dupa mine foarte importanta al aviatiei Romane, reprezentind activitatea de la ARMV-2 aerodromul Pipera si, plin de uimire, am auzit ca unul din cei mai buni prieteni Stoian Alexandru, inca traieste!!!... Mi am propus ca de urgenta sa iau legatura cu acesta si... m-am deplasat pe o mica staduta ce da din str. Barbu Vacarescu... cind a aflat cine sint, ochii i s-au umplut de lacrimi!!!... si iata ce am aflat... tata MOLDOVAN IOAN lucra la atalierul aparate de bord inca din 1950, dl. Stoiana venit in 1954 si a avut colegi de atelier: PETCU ION, LAZAR COSTICA, TUDORIE GHEORGHE (MARIAN), PEZACOVSKI VIRGIL (maistru), LESARU NICOLAE (sef sector) iar la atelierul radio OPREA MIHALACHE. Acesti specialisti cu inalta calificare au asigurat buna desfasurare a activitatilor depuse in cadrul ARMV-2. Am apelat la amintirile mai virsnicilor mei colegi pentru a evidentia contributia de seama adusa de personalultehnic de la sol, de faptul ca, alaturi de piloti de exceptie cum ar fi CONSTANTIN MANOLACHE, care in acesti ani si a desfasurat activitatea pe acest aerodrom, au contribuit din plin la afirmarea aviatiei Romane atit pe plan intern cit si pe plan international!!!... Au fost CEI MAI FRUMOSI ANI!!


Data semnăturii: June 30, 2007
Nume: Moldovan Ioan
Localizare: Bucuresti
Comentariu:

27 iunie... Ajung acasa si primesc din partea fiului meu Catalin invitatia de al insoti a doua zi la o deplasare cu Loganul achizitionat cu citeva zile in urma la Constanta. Primul gand a fost ca doreste sa ii faca rodajul deci... a doua zi la 6 AM am pornit la drum! Dupa iesirea din Bucuresti am intrat pe autostrada si, dupa ce am traversat Dunarea, Catalin a programat GPS-ul si dupa citiva km de drum desfundat ajungem la... aeroportul Mihail Kogalniceanu!!! Am fost placut surprins deoarece peste o ora avea sa se desfasoare un miting aviatic! Dupa intrare, in stinga, intr-un hangar era amenajata o expozitie avind drept subiect istoria aviatiei Romane, si citeva exponate si realizari ale lui Justin Capra (un inventator care prin realizarile sale m-a fascinat inca din tinerete), am trecut apoi pe linga Aluette, Puma, Iak, Soimul, citeva din aparatele realizate in Romania. Dupa o demonstratie deosebita a pilotilor romani am asteptat nerabdatori evolutia echipei americane dar... exact la ora 14 a inceput o ploaie torentiala care a determinat aminarea decolarii desi aparatele, 6 la numar, asteptau cu motoarele pornite la capatul pistei... si in sfirsit la 14 si 50 dupa o decolare spectaculoasa a urmat o demonstratie de inalt profesionalism al aviatorilor americani. Trebuie mentionat ca si evolutia pilotilor romani a fost deosebit de spectaculoasa si intr-un final a fost un eveniment aviatic deosebit care a fost putin mediatizat (dar la care au venit mii de oameni din toata tara). Desi vremea nu a fost prea buna (plafonul norilor se situa la aproximativ 2000 metrii) toate evolutiile au fost deosebite, manifestarea fiind un real mijloc de promovare a aviatiei in rindul tinerilor. Am pornit spre casa cu gindul la anii petrecuti la IRMA in cadrul REAB (atelierul radio) care au fost CEI MAI FRUMOSI ANI!


Data semnăturii: June 24, 2007
Nume: Prof. Nicolae M. Mihailescu
Comentariu:

Siteul dv. este deosebit de interesant si contine o adevarata istorie a aviatiei romanesti. Pentru a fi la zi cu ultimele noutati aparute pe parcurs, va propun sa completati "fisa" marelui inventator si constructor de avioane RADU MANICATIDE, cu ultima informatie despre el, si anume ca la 18 martie 2004 a trecut in nefiinta.
L-am cunoscut personal, din pacate in ultimii sai ani de viata, si am publicat despre dansul o serie de articole, aparute in Revista Romana de Proprietate Industriala, revista Oficiului de Stat pentru Inventii si Marci (OSIM). De asemenea, la implinirea unui an dela moartea sa, pe 10 martie 2005, OSIM a organizat, in cadrul simpozionului "Inventatori romani - Restituiri" o prezentare omagiala, la care a fost invitata si sotia marelui disparut. Au prezentat comunicari Comandorul Paul Sandachi - directorul Muzeului Aviatiei, precum si subsemnatul, care, impreuna cu ing. Alexei Badarau am sustinut comunicare "Ing. Radu Manicatide - creatorul aviatiei utilitare".


Data semnăturii: May 22, 2007
Nume: Laurentziu Rosu
Localizare: Constanta
Comentariu:

Un site de mare calitate, felicitari pentru realizare !!


Data semnăturii: May 13, 2007
Nume: Moldovan Ioan
Localizare: Bucuresti
Comentariu:

Duminica,nu inseamna neaparat clipe de relaxare!.. Dupa orele de initiere in ale condusului (sint instructor auto)aduc masina acasa si pornesc spre alta activitate.In fata farmaciei de la Bucur Obor vad o mogildeata de om si recunosc cu bucurie un vechi structurist de la aerodromul Pipera, nea Moldoveanu Ilie!In momentul in care m a recunoscut o lacrima i s a prelins pe obrazul de 87 de ani! Am profitat de ocazie si am depanat amintiri despre aerodromul Pipera.Am aflat ca aici si au desfasurat activitatea intr o perioada dl Titi Manolache poate cel mai cunoscut zburator din Romania.Am aflat povestea trista a unui capitan care incerca avioanele Mes germane si care a fost destituit pentru acest lucru de sovietici! Peste ani nea Ilie l a intilnit pe acesta intr o piata de vechituri unde vindea o rochie de a sotiei sa poata avea bani de piine! In 1959 a avut loc o sedinta cu tot personalul aerodromului si s a hotarit transferul tuturor activitatilor la aeroportul Baneasa,atelierele transformindu se in Combinatul de Industrializare a Lemnului Pipera.M am despartit cu greu de nea Ilie si am fost cuprins de tristete gindindu ma ca incet,incet oameni si fapte care merita toata consideratia intr un domeniu AVIATA in care fii acestui pamint si au adus o contributie inportanta inca de la inceputurile sale sa se stinga ducind cu ei o parte dintr un capitol nescris de istorie a aviatiei Romane!!


Data semnăturii: April 30, 2007
Nume: Narcis Gherghina
Localizare: Pitesti
Comentariu:

Felicitri pentru manierea de concepere a site-ului.
Continutul este, de asemenea, demn de toata lauda si este o idee excelenta ca istoricii de aviatie, zburatorii si pasionatii de zbor sa isi spuna punctele de veder sau sa posteze articole avand ca tematica zborul.

Sunt intru totul de acord cu dl . Antoniu care pledeaza pentru o cat mai corecta informare a publicului cititor de istoria aviatie, prin confirmarea surselor de prima mana, care oricat de senzationale ar parea la prima vedere contin adesea neadevaruri flagrante.

Good job!! Keep it so!


Data semnăturii: March 08, 2007
Nume: Moldovan Ioan
Localizare: Bucuresti
Comentariu:

Incet, incet dar sigur!... anii de aur ai aeronauticii romanesti se estompeaza si odata cu disparitia zburatorilor si a personalului tehnic de la sol totul se transforma in poveste! Pacat!!... In 1955 locuiam pe strada Tablitei la numarul 8 la mai putin de un km de aerodromul pipera.In zilele calduroase de vara , ma urcam pe saua de lemn de pe cadrul bicicletei tatalui meu si depasind transformatorul de tensiune (care mai exista si azi) viram la dreapta si intram pe poarta atelierelor.Dupa ce vizam fisa de pontaj ,intram in atelirul Aparate de bord unde lucra tatal meu MOLDOVAN IOAN specializat in girorizont, precum si alti specialisti precum:RIZEA ION,PETCU ION ,STOIAN NICOLAE....o mina de oameni care reparau sau verificau aparatele de bord aflate pe micile avioane din acea vreme!! Copil fiind ma plictiseam repede dar tata a gasit un remediu! In fata cantinei exista un fuselaj a unui Mes , ma urca in carlinga si stia ca nu mai plecam de acolo! Atunci, incet dar sigur s a nascut dragostea pentru aviatie, care dupa ani si ani ma fascinat incontinuu!!! Vremurile au trecut dar nu exista saptamina sa nu trec cu elevii mei (sint instructor auto si folosesc si trasee din pipera) pe la poarta vechilor ateliere ,(la cabina portarului mai exista polita de la aparatul de pontaj din 1956!!)apoi urc un mic deal si dupa o cladire noua,imediat pe stinga,apar atelierele aerodromului Pipera, intr o specifica arhitectura interbelica !!!...si de fiecare data ma gindesc DE CE avind la dispozitie spatii adegvate cu investitii minime sa se infaptuiasca un muzeu ADEVARAT!!! al aviatiei Romane unde sa fie adunate avioanele abandonate prin cine stie ce locuri(vezi curtea liceului de profil din spatele Fabricii de aviooane- printre acestea numarindus e si ILul 14 a lui Gheorghe Gheorghiu Dej!!!)si care au ramas in stare de paragina! ,aparate de bord clasice ,aparate radio radiolocatie ,aparate electice de bord motoare etc ,si apoi sa se introduca in programa scolara vizitarea acestor muzee(sa nu uitam muzeul tehnic Dimitrie Leonida din parcul Libertatii unde se organizau astfel de activitati! dar care a cazut in uitare!)activitati care sa dezvolte spiritul tehnic si practic atit de necesar in viata! ....aciasta viata plina de neprevazut care,dupa CEI MAI FRUMOSI ANI! (1971-1977)petrecuti in aviatie,m au aruncat responsabil la sporturile tehnico-aplicative din sectorul 1 avind tineri din intreprinderi si cele 19 liceie de pe raza sectorului1....si culmea este ca 90% din aceste sporturi erau legate de aviatie!!.....parasutism turn(comandorul SEBE ION turnul de parasutism din cadrul parcului national-sufletul acestei activitati si care dupa trecerea in nefiinta a acestuia-si dupa citeva incercari firave de a relansa activitatea fara succes a citorva entuziasti-locul a ramas in paragina!!) parasutism aeronava,planorism,zbor cu motor,tabere GRATUITE de profil care au format viitorii specialisti in aviatia Romana!!! Dar aceasta este un alt sir de intimplari care,daca mai intereseaza pe cineva le voi scrie in viitor in cartea de oaspetii!!! OMAGIU PENTRU TOT PERSONALUL NAVIGANT SI DE LA SOL CARE SI A DESFASURAT ACTIVITATEA IN AVIATIA ROMANA!!!

Pagina [ « ] [ ] [ 1 ] [ 2 ] [ 3 ] [ 4 ] [ 5 ] 6 [ 7 ] [ 8 ] [ 9 ] [ ] [ » ] Afişează înregistrările 51 - 60 din 81

© 2003 - 2017 Aspera ProEdu. toate drepturile rezervate. realizat de bratech.ro
Vanzare case, apartamente, terenuri, inchiriere garsoniere, spatii comerciale