site realizat din iniţiativa şi cu spijinul Fundaţiei Aspera ProEdu

pagină de istorie, tehnică şi educaţie aviatică română
 
pagina principală
contribuţiile d-voastră »
publicaţii »
învăţământ aviatic »
idei de start
asociaţii şi fundaţii »
dicţionar de personalităţi
dicţionar de termeni
link-uri utile
hartă site
contact
cartea de oaspeţi
forum

Noutăţi

nu există noutăţi

Descarca Adobe Acrobat Reader Descarca WinRAR

Vizitatori unici:
425254


Cartea de oaspeţi


Semnaţi în cartea de oaspeţi


Data semnăturii: May 14, 2009
Nume: Ghircoias Ion
Localizare: Bucuresti
Comentariu:

In Numele Adevarului Istoric

In urma cu ceva timp, intr-o distinsa companie, am facut o vizita in comuna Colonesti, jud. Olt, unde, printre altele, am vazut Monumentul "Cinstire Eroilor Neamului" denumit Trepte spre Cer conform precizarilor facute de oficialitatile locale si ale tablitei montate pe partea din spate a monumentului. Acesta este strajuit de Grupul 9 Vanatoare prin numele gravate ale tuturor eroilor aviatori componenti ai grupului al carui comandant a fost cpt.av.Alexandru Serbanescu.
Bustul din bronz amplasat in partea superioara a monumentului m-a facut sa cred cu adevarat ca aviatorul Serbanescu protejeaza grupul sau pentru vecie. Simti cum este totul in deplina armonie – comandantul si toti camarazii sai.
A fost o intalnire emotionanta cu istoria si memoria acestui erou de legenda al aviatiei militare romane, intalnire care m-a facut, o data in plus, sa ma simt mandru ca sunt roman, ca neamul nostru a dat nastere unui asemenea mare aviator si patriot roman. Asa am aflat ca av. Alexandru Serbanescu, comandantul Grupului 9, alaturi de cpt.av. Constantin Bazu Cantacuzino, adjunctul sau, sunt asii aviatiei de vanatoare romane din timpul celui de-al doilea razboi mondial. Cunosteam cate ceva despre istoria aviatiei, dar intalnirea cu istoria atat de evidenta in Colonesti, aici fiind si locul de nastere al marelui aviator, prin acest impresionant monument, m-au determinat sa caut carti despre aviatie, sa accesez site-uri, blog-uri, presa vremii, etc., astfel ca am gasit si acest site unde pot exprima, comenta... despre aviatie.
Cu cateva zile in urma mi-a cazut in mana o carte scrisa de Ioan Chereches si intitulata Vulturul isi strange aripile care prezinta viata si activitatea unui general de aviatie Aurel Niculescu.
Spre surprinderea mea, parcurgand paginile acestei carti, nu am gasit nicio referire, mentiune macar, despre erou cpt.av Alexandru Serbanescu, in paginile unde autorul vorbeste despre faptele de arme ale unor componenti ai Grupului 9 Vanatoare. Autorul cartii chiar face un clasament propriu si il claseaza pe adj.sef Ion Mucenica al doilea ca victorii aeriene in aeronautiaca romana dupa capitanul Bazu Cantacuzino.
Poate sa precizeze Ioan Chereches ce documente istorice a studiat cercetat!? pentru a emite un asemenea neadevar istoric pe care il transmite din pacate mai departe prin cartea citata.
Practic, citind acele pagini Ion Chereches se descalifica singur prin aceasta lipsa de onestitate si vadita omisiune.
S-a scris, se scrie si se va scrie despre faptele eroice ale Capitanul Aviator Alexandru Serbanescu care a avut 590 misiuni la inamic,235 lupte aeriene, 52 avioane doborate, cel putin un numar de 8 victorii "probabile" cum se spune in documente, aceste avioane doborate erau consemnate "sub cuvant de Onoare, de Om si Militar si pe constiinta", a avut peste 34 atacuri la sol si alte misiuni de recunoastere si aruncari de mesaje la trupele incercuite.Toate acestea se gasesc scrise si in raportul special al Comandatului Corpului Aerian, General de Esc.Av. Emanoil Ionescu dar si in paginile multor carti si reviste de aviatie sub semnatura unor autori care se respecta prin prezentarea si transmiterea adevarului .
Istoria il aseaza pe cpt.av. Alexandru Serbanescu la loc de mare cinste al neamului romanesc, un loc care nu va putea fi niciodata schimbat deoarece acest Mare Aviator, Alexandru Serbanescu prin faptele sale eroice de mare curaj si de mare zburator a ramas simbolul aviatiei romane fie ca vrea fie ca nu vrea Ion Chereches.
Poate Ioan Chereches stie un alt adevar istoric!? De unde, din care spectru al cercetarilor dumnealui? Poate ar fi necesar ca Ioan Chereches sa-si plece capul in fata monumentului de la Colonesti;Serbanescu a fost un om bun si cred sincer ca-l va ierta de acolo de sus.
Avand in vedere ca autorul cartii scrie cu precadere despre aviatie si aviatori ar fi absolut necesar sa fie si onest si documentat.
Cel putin la fel de grav mi se pare faptul ca aceasta carte apare sub egida unei Asociatii Romane pentru Propaganda si Istoria Aeronauticii, asociatie al carei scop reiese chiar din titulatura. Cartea aparuta sub egida acestei asociatii are implicit si girul acesteia. Din pacate constat ca acest gir, cel putin in acest caz, a fost dat cu prea multa usurinta lasand sa vada lumina tiparului o asemenea lipsa de respect fata de istoria aviatiei si eroii neamului. Pe de alta parte cred ca nu este de onoare ca intr-o carte dedicata vietii si activitatii aviatorului si generalului A.Niculescu sa fie deslusit istoricul aviatiei militare romane, in mod vadit, eronat..
Adevarul istoric este unul singur si este trist sa constat cu cata mare usurinta acesta poate fi mistificat.Chiar dureros de trist


Data semnăturii: May 10, 2009
Nume: Balan Mirela
Localizare: Montreal, Quebec
Comentariu:

Cu mare placere am frunzarit paginile dedicate iubitorilor de aviatie si nu numai.
Am de pregatit o lucrare pentru cursul meu de franceza, am ales sa prezint IAR Ghimbav, unde am si lucrat pentru mai bine de 16 ani.
Va multumesc ca ati creat acesata pagina de istorie a aviatiei romanesti, va multumesc in numele tuturor celor ce nu pot sa o mai faca, a celor care ne-au lasat o mare bogatie.


Data semnăturii: May 09, 2009
Nume: Dan Moldovan
Localizare: Bucuresti
Comentariu:

Zilele trecute primesc un telefon de la fiul meu Catalin care m-a anunta ca se afla in compania pilotului care in anii 70 a reusit o performanta deosebita cu un avion de pasageri (intamplarea am povestit o cu ceva ani in urma) si nu a uitat o!!!... intr-o dimineata friguroasa ajung in atelierul unde lucram (radio-radio locatie) in cadrul Intreprinderii de Reparatii Material Aeronautic Bucuresti si,privesc spre pista aeroportului Baneasa... cam la 800 metrii langa pista observ un IL18 asezat pe burta!!!... bineinteles ca am aflat ce s a intaplat!!... in zorii zilei aeronava se intorcea din RFG avand la bord 80 de copii si membrii echipajului... la apropierea de pista trenul de aterizare de pe un plan nu s a deschis(zavorul blocat) si s a luat hotararea unei aterizari de urgenta!!!... pentru evitarea unor complicatii aeronava a efectuat zbor in zona aeroportului pana a fost consumat aproape tot combustibilul si cu trnul de aterizare strans s-a reusit o manevra, date fiind conditiile - excelenta!!!!... pasagerii si echipajul nu au avut de suferit!!!! avionul IL18 IMJ a fost ridicat pe cricuri, trenul deschis si remorcat langa hangarul Buzau in fata vopsitoriei... deoarece se efectuase cu mai putin de o luna reparatia capitala a acestui avion in Uniunea Sovietica au fost solicitati expertii acestora care au constatat ca zavorul de la trenul din plan s-a blocat!!!... urmari... eliciile distruse,structura inferioara (burta aeronavei) afectate serios!!!... reparatiile au fost efectuate la IRMA pe cheltuiala sovietica!!!... echipajul a fost premiat si decorat pentru curajul si indemanarea avute!!!... au fost CEI MAI FRUMOSI ANI!!!


Data semnăturii: April 25, 2009
Nume: Dan Moldovan
Localizare: Bucuresti
Comentariu:

1975... iulie... in fata hangarului Buzau aflat in incinta Intreprinderii de Reparatii Material Aeronautic Bucuresti se fac pregatiri pentru efectuarea a cate unui zbor tehnic inainte de reparatia capitala a doua avioane IL-14. Alaturi de cativa colegi de la REAB (radio, electrice, aparate de bord) si structuristi am urcat la bordul lui ILJ. Cu citeva minute inaite de zbor, tatal meu Moldovan Ioan, mecanic precizie aparate de bord a avertizat pilotii sa nu foloseasca pilotul automat deoarece prezenta defectiuni!... dupa care s-a imbarcat in celalalt avion. Zborul a decurs in conditii optime pina in momentul in care au inceput manevre de verificare extrema in zbor si... la un capac santem lipiti de plafonul compartimentului pasageri si, timp de cateva secunde bune traim un cosmar !!!... avionul porneste vertiginos spre pamant!!... pilotul lasase copilotul sa faca un capac si acesta a efectuat manevra brusc determinind intrarea avionului in vrie!!!... cu un efort de ultim moment pilotul a deschis robinetul de avarie si, la fel de brusc avionul a putut sa fie redresat!!... Imediat s-a cerut aterizarea pe Baneasa !!... urmari... podetele centrale sarite, scara de serviciu a spart plafonul de langa usa, scule cazute printre comenzi, dar... participantii la zbor au fost afectati mult mai rau!!!... un coleg de la electrice a ramas blocat sub rastelul radio, toti prezentand contuzii minore. Ajuns acasa am descris tatalui meu incidentul si a doua zi am cercetat inpreuna cutia neagra si am constatat ca datorita socului produs, acul de pe film era sarit si am calculat ca mai lipseau DOUA GRADE la panta in care intrase aeronava si... vrie necontrolabila!!!... Si totusi au fost CEI MAI FRUMOSI ANI!!!


Data semnăturii: April 14, 2009
Nume: Asociatia "aripi Romanesti"
Localizare: Bucuresti, Romania
Comentariu:

INVITATIE

"Pilotii nu mor niciodata, ei decoleaza si nu se mai intorc"
20 aprilie 2009 - Comemorare Doru Davidovici - 20 de ani de la ultima decolare

Asociatia "Aripi Romanesti", cu sprijinul Statului Major al Fortelor Aeriene si al Muzeului Aviatiei, va invita luni, 20 aprilie 2009, de la ora 9.00, la Cimitirul Ghencea Militar pentru a participa la comemorarea pilotului - scriitor Doru Davidovici, cel care a decolat pentru ultima oara in urma cu 20 de ani, la bordul unui avion MIG 21UM.

Programul comemorarii este urmatorul:

09.00 - 09.35 Cimitirul Militar Ghencea din Bucuresti - depuneri de coroane de flori la mormantul pilotului - scriitor Doru Davidovici, cu pastrarea unui moment de reculegere. Vor saluta comemorativ cele doua avioane ale Iacarilor Acrobati.
09.40 - 10.40 Deplasare cu autobuzul pus la dispozitie de catre SMFA de la cimitir la Muzeul Aviatiei din Bucuresti.
11.00 - 13.00 Activitate comemorativa la Muzeul Aviatiei din Bucuresti, constand in:
- Sustinerea unor scurte discursuri comemorative ale vietii si activitatii pilotului-scriitor Doru Davidovici;
- Dezvelirea unei placi explicative comemorative permanente, la exponatul MIG-21U nr. 1120 - “Batrana Doamna”;
- Vernisajul expozitiei de fotografii in legatura cu viata si cariera lui Doru Davidovici
- Prezentarea unei expozitii temporare de carte Doru Davidovici.
16.00 - 18.30 Eveniment comemorativ la Baza 86 Aeriana Borcea, Fetesti. Participarea pe baza de invitatie si confirmare. Evenimentul consta in:
- Sustinerea unor scurte discursuri comemorative ale vietii si activitatii pilotului-scriitor Doru Davidovici;
- Dezvelirea unei placi explicative comemorative permanente, la celula de alarma a unitatii;
- Vernisajul expozitiei de fotografii in legatura cu viata si cariera lui Doru Davidovici;
- Prezentarea unei expozitii temporare de carte Doru Davidovici.


Pentru confirmarea participarii, va rugam contactati:
Organizator: Asociatia Aripi Romanesti
Persoana de contact: Dragos DOBRE
Telefon : 0734.101.887
e-mail: pr @ aripiromanesti.ro


Data semnăturii: January 16, 2009
Nume: Iulian Grigoriu
Localizare: Bucuresti
Comentariu:

Daca tot vorbim este tatal meu, Grigoriu Ilie - acc Bucuresti - inca este in viata si se tine cat se poate de bine. Daca doreste cineva sa ia legatura cu el, ma puteti contacta 0767.20.10.10.
Cu respect!


Data semnăturii: January 07, 2009
Nume: Florentina309
Comentariu:

Extraordinar de interesant! As vrea sa stiu mai multe. Poate o sa putem comunica pe adresa de mail : Florentina309@wwwnew.ro


Data semnăturii: December 29, 2008
Nume: Niculescu Vasile
Localizare: Craiova
Comentariu:

In Craiova, la Liceul Toretic "Henri Coanda", exista o fundatie numita "Pro-Henri Coanda", despre a carei activitate se stiu prea putine lucruri, desi pana nu demult activitatile dedicate marelui savant desfasurate in acest prestigios liceu erau recunoscute ca deosebit de atractive si interesante.


Data semnăturii: December 11, 2008
Nume: Asociatia "aripi Romanesti"
Localizare: Bucuresti
Comentariu:

COMUNICAT DE PRESA
Asociatia "Aripi Românesti"
Departamentul de Relatii Publice
Comunicat nr. 001 din 02.11.2008
Persoana de contact: Dragos DOBRE, Vicepresedinte
Telefon: 0723.544.655
E-mail: pr@aripiromanesti.ro
Pasionatii de aviatie din România au o asociatie proprie.
Începând cu 02 Noiembrie 2008, ca urmare a activitatii unui grup de initiativa din care fac parte mai multi pasionati de aviatie din România a luat fiinta Asociatia "Aripi Românesti". Asociatia "Aripi Românesti" este o organizatie neguvernamentala si apolitica, ce are ca scop promovarea aviatiei si zborului în toate formele sale, dar în special promovarea aeronauticii si aviatiei românesti în tara si peste hotare.
Înfiintarea Asociatiei "Aripi Românesti" este un pas firesc având în vedere nivelul redus de informare al tinerilor - si nu numai - în ceea ce priveste aviatia în general si situatia aeronauticii din Romania în particular.
Asociatia îsi propune sa contribuie la promovarea aviatiei, cu precadere la promovarea aviatiei si aeronauticii românesti si sa ajute la educarea si sensibilizarea opiniei publice, în special a tinerilor, cu privire la aviatie si la activitatile adiacente acesteia. Aditional, asociatia si-a propus sa ajute la informarea persoanelor interesate cu privire la situatia curenta din domeniul aviatiei si aeronauticii si la pastrarea si promovarea istoriei aviatiei, îndeosebi a aviatiei românesti.
Online, pe suport scris sau vizual, prin evenimente sau participari în proiecte, Asociatia "Aripi Românesti" va aduce un aer proaspat în ceea ce priveste modul de perceptie al aviatiei.
Ca urmare a initiativei de înfiintare a Asociatiei Aripi Românesti, a fost ales si un prim consiliu director. Acesta are sarcina de a duce la îndeplinire obiectivele organizatiei, care, pe termen scurt, includ atragerea de voluntari si colaboratori pentru realizarea proiectelor din cadrul asociatiei.
Astfel, primul consiliu director al Asociatiei "Aripi Românesti" este format din trei persoane alese prin vot de catre membrii fondatori ai asociatiei, acestia fiind: Mihai Floriean (Presedinte), Razvan Sasu (Secretar General) si Dragos Dobre (Vicepresedinte si responsabil de comunicare).
Persoanele care doresc sa se implice activ în promovarea aviatiei, în educarea si dezvoltarea comunicarii pe teme aviatice, în pastrarea istoriei aviatiei din Romania sau vor sa se implice în proiectele asociatiei sunt invitate sa contacteze asociatia.
Pentru detalii suplimentare puteti scrie pe adresa asociatia@aripiromanesti.ro, mesajele fiind preluate de catre membrii din consiliul director.
BUCURESTI
02 Noiembrie 2008


Data semnăturii: November 24, 2008
Nume: Circa Viorel Octavian
Comentariu:

Un site foarte interesant care merita avut in vedere de toti pasionatii de aviatie.

Pagina [ « ] [ ] [ 1 ] [ 2 ] [ 3 ] [ 4 ] 5 [ 6 ] [ 7 ] [ 8 ] [ 9 ] [ ] [ » ] Afişează înregistrările 41 - 50 din 85

© 2003 - 2017 Aspera ProEdu. toate drepturile rezervate. realizat de bratech.ro
Vanzare case, apartamente, terenuri, inchiriere garsoniere, spatii comerciale