site realizat din iniţiativa şi cu spijinul Fundaţiei Aspera ProEdu

pagină de istorie, tehnică şi educaţie aviatică română
 
pagina principală
contribuţiile d-voastră »
publicaţii »
învăţământ aviatic »
idei de start
asociaţii şi fundaţii »
dicţionar de personalităţi
dicţionar de termeni
link-uri utile
hartă site
contact
cartea de oaspeţi
forum

Noutăţi

nu există noutăţi

Descarca Adobe Acrobat Reader Descarca WinRAR

Vizitatori unici:
448328


Cartea de oaspeţi


Semnaţi în cartea de oaspeţi


Data semnăturii: January 11, 2010
Nume: Firu Mihai
Localizare: Bucuresti
Comentariu:

DL. Comandor Aviator in Retragere Firu Mihai, erou al celui de-al doilea razboi mondial, il cunoaste pe dl. Dumitru Gheorghe, si v-ar putea da informatiile de care aveti nevoie. Il puteti contacta la nr. de telefon 021/317.53.99

Nascut in municipiul Bailesti, judetul Dolj; intrat in Aviatia Militara Romana in anul 1939; iesit la pensie in anul 1987.
Brevetat pilot de razboi si avansat sublocotenent, in anul 1949. A indeplinit functii de pilot, comandant de subunitati; a activat in comandamente, Ministerul Fortelor Armate, aviatia civila. A indeplinit functii de executie, organizare, conceptie.
La luptele pentru apararea patriei a participat ca soldat in cadrul Grupului 6 Vanatoare.
Este licentiat in stiinte militare si management.
A tiparit si editat:
- Suflet de zburator; schite, nuvele, povestiri: 1955
- Povestiri despre aviatori: 1958
- Aripi Romanesti (in colaborare): 1969
- Aripi Inflacarate; istorioare in versuri,
- Editura Libera VOX, Bucuresti, 2003
**********************************************************

Daca mai traieste vreunul din colegii aviatorului Dumitru Gheorghe, cazut in aprilie '44 langa Ploiesti, il rog sa ma contacteze. Sunt nepotul lui si as dori sa cunosc cate ceva despre el. philipgiant25@yahoo.com


Data semnăturii: January 11, 2010
Nume: Firu Mihai
Localizare: Bucuresti
Comentariu:

Comandor aviator Firu Mihai este in viata, si va multumeste pentru postarea pe internet a lucrarii "Suflet de Zburator". Daca doriti sa-l contactati, o puteti face la numarul de telefon 021/317.53.99
Cu respect si multumiri.
Firu Mihai


Data semnăturii: January 10, 2010
Nume: Filip
Comentariu:

Daca mai traieste vreunul din colegii aviatorului Dumitru Gheorghe, cazut in aprilie '44 langa Ploiesti, il rog sa ma contacteze. Sunt nepotul lui si as dori sa cunosc cate ceva despre el. philipgiant25@yahoo.com


Data semnăturii: October 24, 2009
Nume: Lupe Cindrel
Comentariu:

Buna ziua!
Toate aprecierile pozitive, pentru situl pe care l-ati creat.
Va rog sa-mi comunicati daca e posibil sa va trimit, pentru publicare, biografia unui ofiter aviator roman care ne-a parasit anul acesta, la varsta de 97 de ani, Gl.Fl(r) Victor Ioan SOIMA.
Nascut in 1913, a fost pilot militar in armata romana, inginer mecanica aviatica, ofiter in armata romana in al doilea razboi, ofiter in armata RPR ulterior, pilotul avionului prezidential, pensionat in 1965 (col-r) si avansat in 1991. Dupa 1965 a fost directorul aeroportului Baneasa si unul dintre cei care au impus avionul BAC-1-11 in flota civila. Un om exemplar, de inalta tinuta, ca majoritatea pilotilor Romaniei.
Va multumesc pentru atentie, raspunsul mi-l puteti trimite la adresa cindrel@free.fr


Data semnăturii: September 26, 2009
Nume: Ravan Ionut Dobrica
Localizare: Brasov
Comentariu:

Buna seara!
Vreau sa ii anunt pe cei ce se ocupa de acest site despre lansarea unui site dedicat exlusiv avionului de vanatoare IAR 80. Momentan site-ul este abia la inceput si inca lucrez la el. Sper sa putem initia o colaborare intre cele doua site-uri care sa vizeze aviatia militara romana in general si avionul IAR 80 in special.
Numai bine!


Data semnăturii: May 29, 2009
Nume: Sorinela Radu
Comentariu:

Ieri 28 mai 2009 de Ziua Eroilor si Inaltarea Domnului la Colonesti,jud. Olt, la sarbatoarea pentru cinstirea eroilor aviatori si ai eroilor din comuna in care s-a nascut Serbanescu in urma cu 97 de ani, a fost adus un pios omagiu, in spiritul frumoaselor traditii locale si al respectului pentru neamul romanesc, la Monumentul "Trepte spre Cer" al Eroilor, de catre elevii si profesorii de la Scoala cu clasele I-VIII Cpt. Av. Al. Serbanescu impreuna cu Fundatia Serbanescu din Bucuresti, reprezentata de presedintele acesteia Eleonora Arbanas,alaturi fiind si reprezentanti ai administratiei publice locale. S-au depus jerbe si buchete de flori in semn de recunostinta vesnica pentru patronul lor spiritual si pentru toti eroii localitatii Colonesti.
Reamintesc ca Monumentul Trepte spre Cer, realizat de Fundatie si Primaria Colonesti, a fost dezvelit anul trecut pe 5 iunie, tot de Ziua Eroilor si Inaltarea Domnului in cadrul unui ceremonial militar-religios organizat de Fortele Aeriene.

Cinste tuturor.
A consemnat, Sorinela R.


Data semnăturii: May 14, 2009
Nume: Ghircoias Ion
Localizare: Bucuresti
Comentariu:

In Numele Adevarului Istoric

In urma cu ceva timp, intr-o distinsa companie, am facut o vizita in comuna Colonesti, jud. Olt, unde, printre altele, am vazut Monumentul "Cinstire Eroilor Neamului" denumit Trepte spre Cer conform precizarilor facute de oficialitatile locale si ale tablitei montate pe partea din spate a monumentului. Acesta este strajuit de Grupul 9 Vanatoare prin numele gravate ale tuturor eroilor aviatori componenti ai grupului al carui comandant a fost cpt.av.Alexandru Serbanescu.
Bustul din bronz amplasat in partea superioara a monumentului m-a facut sa cred cu adevarat ca aviatorul Serbanescu protejeaza grupul sau pentru vecie. Simti cum este totul in deplina armonie – comandantul si toti camarazii sai.
A fost o intalnire emotionanta cu istoria si memoria acestui erou de legenda al aviatiei militare romane, intalnire care m-a facut, o data in plus, sa ma simt mandru ca sunt roman, ca neamul nostru a dat nastere unui asemenea mare aviator si patriot roman. Asa am aflat ca av. Alexandru Serbanescu, comandantul Grupului 9, alaturi de cpt.av. Constantin Bazu Cantacuzino, adjunctul sau, sunt asii aviatiei de vanatoare romane din timpul celui de-al doilea razboi mondial. Cunosteam cate ceva despre istoria aviatiei, dar intalnirea cu istoria atat de evidenta in Colonesti, aici fiind si locul de nastere al marelui aviator, prin acest impresionant monument, m-au determinat sa caut carti despre aviatie, sa accesez site-uri, blog-uri, presa vremii, etc., astfel ca am gasit si acest site unde pot exprima, comenta... despre aviatie.
Cu cateva zile in urma mi-a cazut in mana o carte scrisa de Ioan Chereches si intitulata Vulturul isi strange aripile care prezinta viata si activitatea unui general de aviatie Aurel Niculescu.
Spre surprinderea mea, parcurgand paginile acestei carti, nu am gasit nicio referire, mentiune macar, despre erou cpt.av Alexandru Serbanescu, in paginile unde autorul vorbeste despre faptele de arme ale unor componenti ai Grupului 9 Vanatoare. Autorul cartii chiar face un clasament propriu si il claseaza pe adj.sef Ion Mucenica al doilea ca victorii aeriene in aeronautiaca romana dupa capitanul Bazu Cantacuzino.
Poate sa precizeze Ioan Chereches ce documente istorice a studiat cercetat!? pentru a emite un asemenea neadevar istoric pe care il transmite din pacate mai departe prin cartea citata.
Practic, citind acele pagini Ion Chereches se descalifica singur prin aceasta lipsa de onestitate si vadita omisiune.
S-a scris, se scrie si se va scrie despre faptele eroice ale Capitanul Aviator Alexandru Serbanescu care a avut 590 misiuni la inamic,235 lupte aeriene, 52 avioane doborate, cel putin un numar de 8 victorii "probabile" cum se spune in documente, aceste avioane doborate erau consemnate "sub cuvant de Onoare, de Om si Militar si pe constiinta", a avut peste 34 atacuri la sol si alte misiuni de recunoastere si aruncari de mesaje la trupele incercuite.Toate acestea se gasesc scrise si in raportul special al Comandatului Corpului Aerian, General de Esc.Av. Emanoil Ionescu dar si in paginile multor carti si reviste de aviatie sub semnatura unor autori care se respecta prin prezentarea si transmiterea adevarului .
Istoria il aseaza pe cpt.av. Alexandru Serbanescu la loc de mare cinste al neamului romanesc, un loc care nu va putea fi niciodata schimbat deoarece acest Mare Aviator, Alexandru Serbanescu prin faptele sale eroice de mare curaj si de mare zburator a ramas simbolul aviatiei romane fie ca vrea fie ca nu vrea Ion Chereches.
Poate Ioan Chereches stie un alt adevar istoric!? De unde, din care spectru al cercetarilor dumnealui? Poate ar fi necesar ca Ioan Chereches sa-si plece capul in fata monumentului de la Colonesti;Serbanescu a fost un om bun si cred sincer ca-l va ierta de acolo de sus.
Avand in vedere ca autorul cartii scrie cu precadere despre aviatie si aviatori ar fi absolut necesar sa fie si onest si documentat.
Cel putin la fel de grav mi se pare faptul ca aceasta carte apare sub egida unei Asociatii Romane pentru Propaganda si Istoria Aeronauticii, asociatie al carei scop reiese chiar din titulatura. Cartea aparuta sub egida acestei asociatii are implicit si girul acesteia. Din pacate constat ca acest gir, cel putin in acest caz, a fost dat cu prea multa usurinta lasand sa vada lumina tiparului o asemenea lipsa de respect fata de istoria aviatiei si eroii neamului. Pe de alta parte cred ca nu este de onoare ca intr-o carte dedicata vietii si activitatii aviatorului si generalului A.Niculescu sa fie deslusit istoricul aviatiei militare romane, in mod vadit, eronat..
Adevarul istoric este unul singur si este trist sa constat cu cata mare usurinta acesta poate fi mistificat.Chiar dureros de trist


Data semnăturii: May 10, 2009
Nume: Balan Mirela
Localizare: Montreal, Quebec
Comentariu:

Cu mare placere am frunzarit paginile dedicate iubitorilor de aviatie si nu numai.
Am de pregatit o lucrare pentru cursul meu de franceza, am ales sa prezint IAR Ghimbav, unde am si lucrat pentru mai bine de 16 ani.
Va multumesc ca ati creat acesata pagina de istorie a aviatiei romanesti, va multumesc in numele tuturor celor ce nu pot sa o mai faca, a celor care ne-au lasat o mare bogatie.


Data semnăturii: May 09, 2009
Nume: Dan Moldovan
Localizare: Bucuresti
Comentariu:

Zilele trecute primesc un telefon de la fiul meu Catalin care m-a anunta ca se afla in compania pilotului care in anii 70 a reusit o performanta deosebita cu un avion de pasageri (intamplarea am povestit o cu ceva ani in urma) si nu a uitat o!!!... intr-o dimineata friguroasa ajung in atelierul unde lucram (radio-radio locatie) in cadrul Intreprinderii de Reparatii Material Aeronautic Bucuresti si,privesc spre pista aeroportului Baneasa... cam la 800 metrii langa pista observ un IL18 asezat pe burta!!!... bineinteles ca am aflat ce s a intaplat!!... in zorii zilei aeronava se intorcea din RFG avand la bord 80 de copii si membrii echipajului... la apropierea de pista trenul de aterizare de pe un plan nu s a deschis(zavorul blocat) si s a luat hotararea unei aterizari de urgenta!!!... pentru evitarea unor complicatii aeronava a efectuat zbor in zona aeroportului pana a fost consumat aproape tot combustibilul si cu trnul de aterizare strans s-a reusit o manevra, date fiind conditiile - excelenta!!!!... pasagerii si echipajul nu au avut de suferit!!!! avionul IL18 IMJ a fost ridicat pe cricuri, trenul deschis si remorcat langa hangarul Buzau in fata vopsitoriei... deoarece se efectuase cu mai putin de o luna reparatia capitala a acestui avion in Uniunea Sovietica au fost solicitati expertii acestora care au constatat ca zavorul de la trenul din plan s-a blocat!!!... urmari... eliciile distruse,structura inferioara (burta aeronavei) afectate serios!!!... reparatiile au fost efectuate la IRMA pe cheltuiala sovietica!!!... echipajul a fost premiat si decorat pentru curajul si indemanarea avute!!!... au fost CEI MAI FRUMOSI ANI!!!


Data semnăturii: April 25, 2009
Nume: Dan Moldovan
Localizare: Bucuresti
Comentariu:

1975... iulie... in fata hangarului Buzau aflat in incinta Intreprinderii de Reparatii Material Aeronautic Bucuresti se fac pregatiri pentru efectuarea a cate unui zbor tehnic inainte de reparatia capitala a doua avioane IL-14. Alaturi de cativa colegi de la REAB (radio, electrice, aparate de bord) si structuristi am urcat la bordul lui ILJ. Cu citeva minute inaite de zbor, tatal meu Moldovan Ioan, mecanic precizie aparate de bord a avertizat pilotii sa nu foloseasca pilotul automat deoarece prezenta defectiuni!... dupa care s-a imbarcat in celalalt avion. Zborul a decurs in conditii optime pina in momentul in care au inceput manevre de verificare extrema in zbor si... la un capac santem lipiti de plafonul compartimentului pasageri si, timp de cateva secunde bune traim un cosmar !!!... avionul porneste vertiginos spre pamant!!... pilotul lasase copilotul sa faca un capac si acesta a efectuat manevra brusc determinind intrarea avionului in vrie!!!... cu un efort de ultim moment pilotul a deschis robinetul de avarie si, la fel de brusc avionul a putut sa fie redresat!!... Imediat s-a cerut aterizarea pe Baneasa !!... urmari... podetele centrale sarite, scara de serviciu a spart plafonul de langa usa, scule cazute printre comenzi, dar... participantii la zbor au fost afectati mult mai rau!!!... un coleg de la electrice a ramas blocat sub rastelul radio, toti prezentand contuzii minore. Ajuns acasa am descris tatalui meu incidentul si a doua zi am cercetat inpreuna cutia neagra si am constatat ca datorita socului produs, acul de pe film era sarit si am calculat ca mai lipseau DOUA GRADE la panta in care intrase aeronava si... vrie necontrolabila!!!... Si totusi au fost CEI MAI FRUMOSI ANI!!!

Pagina [ « ] [ ] [ 1 ] [ 2 ] [ 3 ] 4 [ 5 ] [ 6 ] [ 7 ] [ 8 ] [ 9 ] [ ] [ » ] Afişează înregistrările 31 - 40 din 81

© 2003 - 2017 Aspera ProEdu. toate drepturile rezervate. realizat de bratech.ro
Vanzare case, apartamente, terenuri, inchiriere garsoniere, spatii comerciale