site realizat din iniţiativa şi cu spijinul Fundaţiei Aspera ProEdu

pagină de istorie, tehnică şi educaţie aviatică română
 
pagina principală
contribuţiile d-voastră »
publicaţii »
învăţământ aviatic »
idei de start
asociaţii şi fundaţii »
dicţionar de personalităţi
dicţionar de termeni
link-uri utile
hartă site
contact
cartea de oaspeţi
forum

Noutăţi

nu există noutăţi

Descarca Adobe Acrobat Reader Descarca WinRAR

Vizitatori unici:
483137


Cartea de oaspeţi


Semnaţi în cartea de oaspeţi


Data semnăturii: July 07, 2010
Nume: Florea Catalin Ionut
Localizare: Alexandria
Comentariu:

Bravo Sorine! Interesant articol! Am fost colegi de catedra la GSA Rosiorii de Vede! Ai fost singurul care ti-ai dat seama de acel avion din plansa de expozitie!


Data semnăturii: April 24, 2010
Nume: Antoniu
Localizare: Bucuresti
Comentariu:

Pentru Dl.Brezutzu din Giurgiu.
Domnule, faptul ca nu agreezi o carte, cum scrie autorul,sau parerea de rau pentru banii dati - aveti tot dreptul la o astfel de opinie.
Dar, numeni nu va da dreptul sa jigniti, ma refer la afirmatiile care urmeaza in interventia dvs.
Rog moderatorii sa excluda interventia acestui domn, care nu-si are locul intr-un Site de cultura, dar si interventia mea.
Va multumesc!


Data semnăturii: April 21, 2010
Nume: Brezutzu
Localizare: Giurgiu
Comentariu:

carte a lui vasile tudor din 2006 cu razboiul aerian este praf! imi pare rau ca am dat banii pe ea, apropo, cati ani are acest autor? daca are prea multi sa isi plimbe nepotii!parca sunteti o gasca! sa imi dati banii inapoi!!!


Data semnăturii: January 11, 2010
Nume: Firu Mihai
Localizare: Bucuresti
Comentariu:

DL. Comandor Aviator in Retragere Firu Mihai, erou al celui de-al doilea razboi mondial, il cunoaste pe dl. Dumitru Gheorghe, si v-ar putea da informatiile de care aveti nevoie. Il puteti contacta la nr. de telefon 021/317.53.99

Nascut in municipiul Bailesti, judetul Dolj; intrat in Aviatia Militara Romana in anul 1939; iesit la pensie in anul 1987.
Brevetat pilot de razboi si avansat sublocotenent, in anul 1949. A indeplinit functii de pilot, comandant de subunitati; a activat in comandamente, Ministerul Fortelor Armate, aviatia civila. A indeplinit functii de executie, organizare, conceptie.
La luptele pentru apararea patriei a participat ca soldat in cadrul Grupului 6 Vanatoare.
Este licentiat in stiinte militare si management.
A tiparit si editat:
- Suflet de zburator; schite, nuvele, povestiri: 1955
- Povestiri despre aviatori: 1958
- Aripi Romanesti (in colaborare): 1969
- Aripi Inflacarate; istorioare in versuri,
- Editura Libera VOX, Bucuresti, 2003
**********************************************************

Daca mai traieste vreunul din colegii aviatorului Dumitru Gheorghe, cazut in aprilie '44 langa Ploiesti, il rog sa ma contacteze. Sunt nepotul lui si as dori sa cunosc cate ceva despre el. philipgiant25@yahoo.com


Data semnăturii: January 11, 2010
Nume: Firu Mihai
Localizare: Bucuresti
Comentariu:

Comandor aviator Firu Mihai este in viata, si va multumeste pentru postarea pe internet a lucrarii "Suflet de Zburator". Daca doriti sa-l contactati, o puteti face la numarul de telefon 021/317.53.99
Cu respect si multumiri.
Firu Mihai


Data semnăturii: January 10, 2010
Nume: Filip
Comentariu:

Daca mai traieste vreunul din colegii aviatorului Dumitru Gheorghe, cazut in aprilie '44 langa Ploiesti, il rog sa ma contacteze. Sunt nepotul lui si as dori sa cunosc cate ceva despre el. philipgiant25@yahoo.com


Data semnăturii: October 24, 2009
Nume: Lupe Cindrel
Comentariu:

Buna ziua!
Toate aprecierile pozitive, pentru situl pe care l-ati creat.
Va rog sa-mi comunicati daca e posibil sa va trimit, pentru publicare, biografia unui ofiter aviator roman care ne-a parasit anul acesta, la varsta de 97 de ani, Gl.Fl(r) Victor Ioan SOIMA.
Nascut in 1913, a fost pilot militar in armata romana, inginer mecanica aviatica, ofiter in armata romana in al doilea razboi, ofiter in armata RPR ulterior, pilotul avionului prezidential, pensionat in 1965 (col-r) si avansat in 1991. Dupa 1965 a fost directorul aeroportului Baneasa si unul dintre cei care au impus avionul BAC-1-11 in flota civila. Un om exemplar, de inalta tinuta, ca majoritatea pilotilor Romaniei.
Va multumesc pentru atentie, raspunsul mi-l puteti trimite la adresa cindrel@free.fr


Data semnăturii: September 26, 2009
Nume: Ravan Ionut Dobrica
Localizare: Brasov
Comentariu:

Buna seara!
Vreau sa ii anunt pe cei ce se ocupa de acest site despre lansarea unui site dedicat exlusiv avionului de vanatoare IAR 80. Momentan site-ul este abia la inceput si inca lucrez la el. Sper sa putem initia o colaborare intre cele doua site-uri care sa vizeze aviatia militara romana in general si avionul IAR 80 in special.
Numai bine!


Data semnăturii: May 29, 2009
Nume: Sorinela Radu
Comentariu:

Ieri 28 mai 2009 de Ziua Eroilor si Inaltarea Domnului la Colonesti,jud. Olt, la sarbatoarea pentru cinstirea eroilor aviatori si ai eroilor din comuna in care s-a nascut Serbanescu in urma cu 97 de ani, a fost adus un pios omagiu, in spiritul frumoaselor traditii locale si al respectului pentru neamul romanesc, la Monumentul "Trepte spre Cer" al Eroilor, de catre elevii si profesorii de la Scoala cu clasele I-VIII Cpt. Av. Al. Serbanescu impreuna cu Fundatia Serbanescu din Bucuresti, reprezentata de presedintele acesteia Eleonora Arbanas,alaturi fiind si reprezentanti ai administratiei publice locale. S-au depus jerbe si buchete de flori in semn de recunostinta vesnica pentru patronul lor spiritual si pentru toti eroii localitatii Colonesti.
Reamintesc ca Monumentul Trepte spre Cer, realizat de Fundatie si Primaria Colonesti, a fost dezvelit anul trecut pe 5 iunie, tot de Ziua Eroilor si Inaltarea Domnului in cadrul unui ceremonial militar-religios organizat de Fortele Aeriene.

Cinste tuturor.
A consemnat, Sorinela R.


Data semnăturii: May 14, 2009
Nume: Ghircoias Ion
Localizare: Bucuresti
Comentariu:

In Numele Adevarului Istoric

In urma cu ceva timp, intr-o distinsa companie, am facut o vizita in comuna Colonesti, jud. Olt, unde, printre altele, am vazut Monumentul "Cinstire Eroilor Neamului" denumit Trepte spre Cer conform precizarilor facute de oficialitatile locale si ale tablitei montate pe partea din spate a monumentului. Acesta este strajuit de Grupul 9 Vanatoare prin numele gravate ale tuturor eroilor aviatori componenti ai grupului al carui comandant a fost cpt.av.Alexandru Serbanescu.
Bustul din bronz amplasat in partea superioara a monumentului m-a facut sa cred cu adevarat ca aviatorul Serbanescu protejeaza grupul sau pentru vecie. Simti cum este totul in deplina armonie – comandantul si toti camarazii sai.
A fost o intalnire emotionanta cu istoria si memoria acestui erou de legenda al aviatiei militare romane, intalnire care m-a facut, o data in plus, sa ma simt mandru ca sunt roman, ca neamul nostru a dat nastere unui asemenea mare aviator si patriot roman. Asa am aflat ca av. Alexandru Serbanescu, comandantul Grupului 9, alaturi de cpt.av. Constantin Bazu Cantacuzino, adjunctul sau, sunt asii aviatiei de vanatoare romane din timpul celui de-al doilea razboi mondial. Cunosteam cate ceva despre istoria aviatiei, dar intalnirea cu istoria atat de evidenta in Colonesti, aici fiind si locul de nastere al marelui aviator, prin acest impresionant monument, m-au determinat sa caut carti despre aviatie, sa accesez site-uri, blog-uri, presa vremii, etc., astfel ca am gasit si acest site unde pot exprima, comenta... despre aviatie.
Cu cateva zile in urma mi-a cazut in mana o carte scrisa de Ioan Chereches si intitulata Vulturul isi strange aripile care prezinta viata si activitatea unui general de aviatie Aurel Niculescu.
Spre surprinderea mea, parcurgand paginile acestei carti, nu am gasit nicio referire, mentiune macar, despre erou cpt.av Alexandru Serbanescu, in paginile unde autorul vorbeste despre faptele de arme ale unor componenti ai Grupului 9 Vanatoare. Autorul cartii chiar face un clasament propriu si il claseaza pe adj.sef Ion Mucenica al doilea ca victorii aeriene in aeronautiaca romana dupa capitanul Bazu Cantacuzino.
Poate sa precizeze Ioan Chereches ce documente istorice a studiat cercetat!? pentru a emite un asemenea neadevar istoric pe care il transmite din pacate mai departe prin cartea citata.
Practic, citind acele pagini Ion Chereches se descalifica singur prin aceasta lipsa de onestitate si vadita omisiune.
S-a scris, se scrie si se va scrie despre faptele eroice ale Capitanul Aviator Alexandru Serbanescu care a avut 590 misiuni la inamic,235 lupte aeriene, 52 avioane doborate, cel putin un numar de 8 victorii "probabile" cum se spune in documente, aceste avioane doborate erau consemnate "sub cuvant de Onoare, de Om si Militar si pe constiinta", a avut peste 34 atacuri la sol si alte misiuni de recunoastere si aruncari de mesaje la trupele incercuite.Toate acestea se gasesc scrise si in raportul special al Comandatului Corpului Aerian, General de Esc.Av. Emanoil Ionescu dar si in paginile multor carti si reviste de aviatie sub semnatura unor autori care se respecta prin prezentarea si transmiterea adevarului .
Istoria il aseaza pe cpt.av. Alexandru Serbanescu la loc de mare cinste al neamului romanesc, un loc care nu va putea fi niciodata schimbat deoarece acest Mare Aviator, Alexandru Serbanescu prin faptele sale eroice de mare curaj si de mare zburator a ramas simbolul aviatiei romane fie ca vrea fie ca nu vrea Ion Chereches.
Poate Ioan Chereches stie un alt adevar istoric!? De unde, din care spectru al cercetarilor dumnealui? Poate ar fi necesar ca Ioan Chereches sa-si plece capul in fata monumentului de la Colonesti;Serbanescu a fost un om bun si cred sincer ca-l va ierta de acolo de sus.
Avand in vedere ca autorul cartii scrie cu precadere despre aviatie si aviatori ar fi absolut necesar sa fie si onest si documentat.
Cel putin la fel de grav mi se pare faptul ca aceasta carte apare sub egida unei Asociatii Romane pentru Propaganda si Istoria Aeronauticii, asociatie al carei scop reiese chiar din titulatura. Cartea aparuta sub egida acestei asociatii are implicit si girul acesteia. Din pacate constat ca acest gir, cel putin in acest caz, a fost dat cu prea multa usurinta lasand sa vada lumina tiparului o asemenea lipsa de respect fata de istoria aviatiei si eroii neamului. Pe de alta parte cred ca nu este de onoare ca intr-o carte dedicata vietii si activitatii aviatorului si generalului A.Niculescu sa fie deslusit istoricul aviatiei militare romane, in mod vadit, eronat..
Adevarul istoric este unul singur si este trist sa constat cu cata mare usurinta acesta poate fi mistificat.Chiar dureros de trist

Pagina [ « ] [ ] [ 1 ] [ 2 ] [ 3 ] 4 [ 5 ] [ 6 ] [ 7 ] [ 8 ] [ 9 ] [ ] [ » ] Afişează înregistrările 31 - 40 din 84

© 2003 - 2018 Aspera ProEdu. toate drepturile rezervate. realizat de bratech.ro
Vanzare case, apartamente, terenuri, inchiriere garsoniere, spatii comerciale