site realizat din iniţiativa şi cu spijinul Fundaţiei Aspera ProEdu

pagină de istorie, tehnică şi educaţie aviatică română
 
pagina principală
contribuţiile d-voastră »
publicaţii »
învăţământ aviatic »
idei de start
asociaţii şi fundaţii »
dicţionar de personalităţi
dicţionar de termeni
link-uri utile
hartă site
contact
cartea de oaspeţi
forum

Noutăţi

nu există noutăţi

Descarca Adobe Acrobat Reader Descarca WinRAR

Vizitatori unici:
442885


Cartea de oaspeţi


Semnaţi în cartea de oaspeţi


Data semnăturii: February 17, 2017
Nume: Pantea Mihai
Localizare: Targu Mures
Comentariu:

Sper ca aici am sa gasesc ceva despre tatal meu! Nu sunt sigur ca port numele lui adevarat. S-ar putea sa fi fost Peptan!? Stiu ca a fost parasutist si mitralior de bord (nu-mi mai amintesc daca pe un Savoia-Marchetti). Incerc sa aflu ceva, macar acum la 15ani de la decesul sau! Am gasit o pozfoto


Data semnăturii: February 10, 2015
Nume: Paduraru Silviu
Localizare: Galati
Comentariu:

Domnule Encean Constantin daca mai vizitati acest site contactati-ma pe adresa de yahoo silviupad@yahoo.com am fost colegi de suferinta la parasutisti poate mai depanam ceva amintiri din revolutie. Cu pretuire Silviu Paduraru


Data semnăturii: November 26, 2014
Nume: Steluta Nastase
Comentariu:

In data de 24.11.2014 s-au frant aripile unchiului meu drag Mihai Firu.
Este inmormantat in Ghenca III.
A avut un suflet minunat si a iubit mult viata si oamenii...
Si-a inabusit durerile ca sa-i protejeze pe cei din jur, si-a impartasit ganduri in proza si poezie, "nebuniile" lui asa cum ii placea sa le numeasca...
Nu il vom uita niciodata!

Steluta NASTASE - nepoata


Data semnăturii: May 10, 2014
Nume: Daniel Focsa
Localizare: Bucuresti
Comentariu:

Articol publicat de mine in limba poloneza in revista de istorie "Mowia Wieki" despre Escadrila Alba:

http://mowiawieki.pl/index.php?page=aktualnosci&id=226


Data semnăturii: April 28, 2014
Nume: Daniel Focsa
Localizare: Bucuresti
Comentariu:

Va felicit inca o data pentru crearea acestui site, pe care il urmaresc deja de cativa ani. Este o baza de date extrem de utila, si este de mare folos. Pe mine ma intereseaza in special lista cu carti legate de istoria aviatiei, care este tinuta la zi, fiind astfel cred unica baza de date de acest fel in limba romana. Un site de cea mai maree calitate, profesionist facut si valoros prin informatiile pe care le prezinta. In plus, foarte agreabil ca design.


Data semnăturii: March 27, 2014
Nume: Maria
Comentariu:

O adevarata lectie de istorie pentru noi toti...


Data semnăturii: October 27, 2013
Nume: Arbanas Eleonora
Localizare: Bucureşti - Rom?nia
Comentariu:

Pagina de istorie
Eveniment comemorativ organizat de Fundatia Aviator Al. Serbanescu

10 ani la Flotila din Cer

Comandorul aviator Laurentiu Manu face parte din numerosul grup al ilustrilor aviatori cunoscuti sau mai putin stiuti, un grup de flori rare precum floarea de colt accesibila doar temerarilor, aviatori eroi daruiti pana la sacrificiul suprem care nu au facut rabat de la onoarea de ostean al armatei romane. Istoria ii cuprinde in cartea de onoare, iar noi avem datoria de a o face cunoscuta. Putem sa construim mai departe pe structura de granit a inaintasilor nostri, putem sa cuprindem cu aripile sufletului icoana lor, dar mai ales putem sa ne amintim de ei, cei care au facut ce trebuie, cand trebuie... indiferent de consecinte.
Amanunte:
http://fundatiaserbanescu.wordpress.com


Data semnăturii: September 15, 2013
Nume: Paul
Localizare: Bucuresti
Comentariu:

Profesia Pilot

Privita din afara, profesia de aviator este frumoasa, este o profesie plina aventura si romantism dar pentru cei ce o practica , este o profesie care cere pregatire continua ,o viata plina de restrictii , plina de legi si regulamente pe care daca nu le respecti poti ajunge usor ?ingeras? si poti sa mai iei cu tine si cateva zeci sau chiar sute de oameni.
Aviatorii, prin intamplarile deosebite prin care au trecut, dar si prin clipele de frumusete unica traite acolo sus, totul invelit intr-o disciplina de fier, au o viata aparte, plina de frumusete si renuntari, de bucurii si satisfactii dar si o mare nevoie de incredere in cei cu care colaboreaza:in mecanicul care ti- a pregatit avionul ,in controlorul de trafic care te dirijeaza ,in subordonatii tai ca executa bine si la timp ceea ce le-ai cerut , in insotitorii de bord ca stiu ce au de facut in caz de emergency , nimic nu este lasat la voia intamplarii .
Suntem oameni obisnuiti, profesionisti, obisnuiti cu riscul, bine verificati medical , cu multe restrictionari privind viata personala, examininati profesional si medical la fiecare sase luni, si toti cu o imensa dragoste fata de viata si de profesia aleasa .
Atunci cand m-am hotarat sa ma fac pilot am fost constient ca in aceasta profesie va fi si un risc pe care trebuie sa mi-l asum, ceea ce nu m-a facut mai fricos ci mai constient ca viata mea si a altora va depinde de profesionalismul si responsabilitatea cu care voi privi aceasta meserie.
Viata mi-a aratat ca seriozitatea si dorinta de perfectionare continua sunt mai valoroase decat talentul si spiritul de aventura
Am fost intrebat de cineva ce ii trebuie unui tanar sa devina pilot.
I-am raspuns ca in primul rand trebuie sa iubeasca zborul, in al doilea rand sa fie un om foarte disciplinat cu el insusi , un om calm , cu mult echilibru interior. si mai ales, sa fie un om cu multa responsabilitate
Meseria de pilot nu trebuie facuta doar pentru ca este o meserie banoasa.
Este o profesie care nu iarta , daca nu o iubesti, mai devreme sau mai tarziu te va parasi ,la fel cum te paraseste o iubita care se simte neglijata
Responsabilitatea este imensa si cel ce nu este constient de acest lucru nu are ce cauta in aviatie.
De multe ori, privind pasagerii ce se urcau in avionul meu, ma gandeam ca toti acesti 150-200 de oameni, tineri si batrani, barbati si femei, pasesc in avion cu increderea ca eu stiu ce am de facut ,ca sunt un om responsabil ,bine pregatit , odihnit si sanatos si o sa-i duc teferi la destinatia lor .
A lua 200 de oameni de la Bucuresti pana Arad ,Cluj, Paris ,Istambul, New York , sau Bejing de care sa raspunzi total pana la destinatie, indiferent de vreme sau de problemele intalnite pe drum este o responsabilitate pe care este greu sa o descrii in cateva cuvinte.
In avion de multe ori trebuiesc rezolvate probleme grave in cateva secunde , probleme importante de care depinde viata ta, a colegilor tai si a unor oameni nevinovati, pasagerii tai ,iar tu trebuie sa fii pregatit sa iei hotarari imediate pentru orice situatie
In aviatie se spune ca mor numai prostii si asii si ca toate regulile sunt scrise cu sange.
Cum prosti au patruns putini in aceasta profesie , au murit din pacate multi piloti talentati? care au incercat imposibilul, trecand dincolo de pragul impus de legi si regulamente.
Statisticile organizatiilor internationale de siguranta zborului, spun ca peste 70% din accidente au drept cauze factorii umani, aici incluzand erori atat ale pilotilor cat si a celorlalti ce contribuie la siguranta zborului.
Regulile sunt scrise cu sange pentru ca dupa un accident de avion, anchetele se fac nu pentru a stabilii vinovati ci pentru a intelege ce s-a intamplat, unde s-a gresit ,pentru a trage concluzii si a se lua masuri ca acele greseli sa nu se mai repete.
Am comparat intodeauna profesia de pilot cu cea de medic chirurg.
Amandoi trebuie sa fie oameni echilibrati, sa stie totul despre obiectul muncii lor, sa faca multi ani de practica pana sa ?opereze? pe mana lor si mai ales, amandoi nu au voie sa greseasca.
Este insa si o diferenta ;daca medicul greseste, moare pacientul , daca greseste pilotul, moare el si pasagerii sai, care pot fi de la unul la cateva sute.

Paul Bozga


Data semnăturii: April 30, 2013
Nume: Mircea Ivanoiu
Localizare: Brasov, Romania
Comentariu:

D-le Encean,

Nu am gasit adresa D-voastra e-mail.
Va scriu in cartea noastra de oaspeti cu speranta ca veti mai trece pe acolo si-mi puteti vedea mesajul.

Din pacate nu avem arhive ale site-ului, s-ar putea ca tatal D-vaoatra sa apara in unele imagini, in fotografiile altor colaboratori. Lucram cu arhivele personale ale celor care au ceva de spus si ne trimit in acest fel informatii.
Putem insa sa facem altceva: sa ne trimiteti o biografie a tatalui D-voastra, cat mai amanuntita profesional si o fotografie bust scanata. In acest fel il putem introduce in galeria de personalitati (alfabetica). Acolo veti vedea cum se redacteaza (DOC) o asemenea biografie (maximum 1-1,5 pagini)

Va sugerez sa vizitati si site www.memoria.ro unde cu siguranta veti avea informatii interesante.

Pagina 1 [ 2 ] [ 3 ] [ 4 ] [ 5 ] [ 6 ] [ ] [ » ] Afişează înregistrările 1 - 10 din 81

© 2003 - 2017 Aspera ProEdu. toate drepturile rezervate. realizat de bratech.ro
Vanzare case, apartamente, terenuri, inchiriere garsoniere, spatii comerciale