site realizat din iniţiativa şi cu spijinul
Fundaţiei Aspera ProEdu
pagină de istorie, tehnică şi educaţie aviatică română
pagina principală
contribuţiile d-voastră »
publicaţii »
învăţământ aviatic »
idei de start
asociaţii şi fundaţii »
dicţionar de personalităţi
dicţionar de termeni
link-uri utile
hartă site
contact
cartea de oaspeţi
forum
galerie fotografică
articole
cărţi
periodice
istorie video
AsABv
AIPPR
Noutăţi
nu există noutăţi
Vizitatori unici:
565307
Contribuţiile d-voastră » Galerie fotografică
Alegeţi colecţia dorită
Imagini diverse
Colecţia Antoniu-Cicoş
Colecţia Mitulescu
Colecţia Petre B. Constantinescu
Aviaţia română supersonică
Colecţia Constantin Rădoi (Titi)
Colecţia Ion Tecşa
Colecţia A.-V. Ţârulescu
Regele Mihai al României - o patimă pentru o viaţă
Aviaţia pe frontul din Moldova în Primul Război Mondial
Album comandor Emil Droc
Pagina [
«
] [
‹
] [
1
]
2
[
3
] [
4
] [
›
] [
»
]
Afişează înregistrările 6 - 10 din 16
Descriere:
1944 Pe aerodromul Popeşti-Leordeni. În carlingă Lt. Av. Ianculescu Eugen, jos, probabil, Lt. Av. Baciu Dumitru.
Dimensiuni:
1338x980 pixeli
Mărime:
216.07 kb
» descarcă
Descriere:
1944. Popeşti-Leordeni. Lt. av. Baciu Dumitru şi lt. mecanic Dumitrescu Grigore.
Dimensiuni:
1299x965 pixeli
Mărime:
239.14 kb
» descarcă
Descriere:
Iarna 1944. Aerodromul Popeşti-Leordeni. Pregatirea avionului pentru încălzirea motorului cu încălzitorul mecanic.
Dimensiuni:
1836x1301 pixeli
Mărime:
404.06 kb
» descarcă
Descriere:
Încălzirea motorului cu încălzitorul mecanic de tip "Probst"(piloţii îl numeau "Prost"). Motorul învelit cu o husă - plapumă, sub care, printr-un burlan de pânză de circa 10 ţoli diametru, "Prostul" tot pompa aer cald până ridica temperatura motorului. Operaţie de durată şi ineficientă - escadrila deţinea un singur "Probst". A fost înlocuit cu o "baterie de 4 butelii mari de aragaz" venită de la Uzinele IAR., care trecea pe rând la fiecare avion. Cu aragaz (în loc de benzină) motorul pornea imediat, apoi pilotul îl trecea pe benzină şi îşi încălzea motorul, iar bateria de butelii trecea la avionul următor. "Probst"-ul l-au trecut atunci, ca piesă de muzeu, la marginea aerodromului.
Dimensiuni:
1344x986 pixeli
Mărime:
235.58 kb
» descarcă
Descriere:
1943 - 1944 Popeşti-Leorderni. Tasarea zapezii pe aerodrom cu cilindrul compresor.
Dimensiuni:
1846x1348 pixeli
Mărime:
436.31 kb
» descarcă
Pagina [
«
] [
‹
] [
1
]
2
[
3
] [
4
] [
›
] [
»
]
Afişează înregistrările 6 - 10 din 16
Distribuie pagina pe...
© 2003 - 2021
Aspera ProEdu
. toate drepturile rezervate.