site realizat din iniţiativa şi cu spijinul Fundaţiei Aspera ProEdu

pagină de istorie, tehnică şi educaţie aviatică română
 
pagina principală
contribuţiile d-voastră »
publicaţii »
învăţământ aviatic »
idei de start
asociaţii şi fundaţii »
dicţionar de personalităţi
dicţionar de termeni
link-uri utile
hartă site
contact
cartea de oaspeţi
forum

Noutăţi

nu există noutăţi

Descarca Adobe Acrobat Reader Descarca WinRAR

Vizitatori unici:
508514


Publicaţii » Cărţi

Iosif RUS, general (r)
Tradiţie şi continuitate. Asociaţia Română pentru Propaganda şi Istoria Aeronauticii 1927-1952, 1990-2010

Iosif RUS, general (r)

Tradiţie şi continuitate. Asociaţia Română pentru Propaganda şi Istoria Aeronauticii 1927-1952, 1990-2010


Bucureşti, 2010


Industria de apărare a României, căreia ARPIA îi face o propagandă susţinută, fondată în perioada primului război mondial, a fost marcată de-a lungul celor aproape o sută de ani de existenţă, de epocile istorice străbătute. Construcţiile aeronautice, componentă a industriei de apărare, înregistrează 85 de ani de la înfiinţarea primei fabrici de avioane (IAR Braşov -1925, actuala fabrică de elicoptere IAR S.A.) şi s-au dezvoltat după al Doilea Război Mondial prin cearea a zece fabrici, instituţii şi un grup industrial pentru echipamente, produse şi componente de aviaţie. Acestea au reprezentat unul din sectoarele importante ale economiei naţionale, dezvoltându-se însă în limitele impuse de fostul Tratat de la Varşovia. Speranţele naţionale s-au confirmat odată cu apariţia primului avion românesc cu motoare cu reacţie şi echipamente de luptă, IAR-93 (75 de exemplare), apoi, avionul de transport Rombac 1.11 (9 exemplare şi 22 nefinalizate), avionul IAR-99 (30 exemplare) pentru şcoală şi antrenament cu varianta modernizată, Şoim. S-au fabricat 200 elicoptere IAR-316, 163 elicoptere IAR-330 (160 în versiunea H), peste 1800 avioane şcoală şi de antrenament YAK-52 şi 560 avioane mediu curier BN-2 Islander, iar în proiect, avionul supersonic IAR-95, cel de transport militar IAR-701 derivat din Rombac şi 150 de avioane ultrauşoare şi sportive. Aviaţia militară avea în 1989, în jur de 800 avioane şi elicoptere de diferite categorii, produse în Est, în Vest şi în ţară, ce se aflau dispuse echilibrat pe teritoriul naţional şi structurate pe destinaţii militare şi utilităţi civile, pentru intervenţii, salvare şi misiuni în economia naţională. [pag. 57-58]

Scopul acestei rubrici este de a informa vizitatorii noştri de apariţia, în decursul timpului, a unor cărţi cu subiect aviatic. Vom încerca totodată să oferim în acest cadru toate detaliile pe care le deţinem pentru procurarea acestor titluri, însă nu ne implicăm în (nu intermediem) comercializarea cărţilor prezentate.

Distribuie pagina pe...
© 2003 - 2019 Aspera ProEdu. toate drepturile rezervate. realizat de bratech.ro
Vanzare case, apartamente, terenuri, inchiriere garsoniere, spatii comerciale