site realizat din iniţiativa şi cu spijinul Fundaţiei Aspera ProEdu

pagină de istorie, tehnică şi educaţie aviatică română
 
pagina principală
contribuţiile d-voastră »
publicaţii »
învăţământ aviatic »
idei de start
asociaţii şi fundaţii »
dicţionar de personalităţi
dicţionar de termeni
link-uri utile
hartă site
contact
cartea de oaspeţi
forum

Noutăţi

nu există noutăţi

Descarca Adobe Acrobat Reader Descarca WinRAR

Vizitatori unici:
508515


Publicaţii » Cărţi

Constantin IORDACHE, Aurel PRUIA
Aviatori din Oltenia, Ardeal, Banat

Constantin IORDACHE, Aurel PRUIA

Aviatori din Oltenia, Ardeal, Banat


Redacţia Publicaţiilor pentru Străinătate, Bucureşti 2008
ISBN: 978-973-8333-49-9



În dimineaţa zilei de 12 mai 1917, fiind semnalat un hidroavion inamic zburând nestingherit deasupra liniilor noastre de apărare, Craiu a decolat şi, în scurt timp la interceptat, obligându-l a ateriza la confluenţa Siretului cu Dunărea. Deşi grav avariat şi supus atacului din aer de către Craiu, pilotul hidroavionului, cu tot riscul, a reuşit totuşi să se ridice de pe apă şi zburând foarte jos, mai mult planând, şi-a găsit salvarea în spatele în spatele liniilor proprii.
La 15 iunie 1917, echipajul unui avion Farman 40, decola de pe aerodromul din Tecuci, zburând deasupra liniei frontului, regla tirul unei baterii de artilerie grea asupra unei ţinte terestre din liniile inamice. Atacat de două avioane germane Fokker E III, pilotul român cu destulă îndemânare a reuşit să evite lupta. Cum nu-şi îndeplinise misiunea privind reglajul tirului de artilerie echipajul a aterizat pe aerodromul din Galaţi, cerând protecţia unui avion de vânătoare. Însoţit de avionul pilotat de Craiu, Farman-ul a revenit la obiectiv de unde a început reglajul tirului de artilerie. La scurt timp însă cele două Fokkere inamice şi-au făcut din nou apariţia, unul dintre ele atacând direct aparatul Farman. Adversarul lui Craiu intuind că n-are sorţi de izbândă a părăsit lupta, ceea ce i-a permis pilotului român să se năpustească asupra celuilalt Fokker, reuşind să-l îndepărteze de avionul de observaţie. Dar cele două Fokker n-au renunţat la luptă, regrupându-se au atacat din nou. Curând acestora li s-a adăugat şi un al treilea aparat german.
După o încordată luptă aeriană, echipajul avionului Farman, vede îngrozit cum Nieuportm aparatul lui Craiu a fost redresat şi, trecând linia frontului, a aterizat pe un teren de lâmgă satul Independenţa (situat la cca 23 km vest de Galaţi). Această manevră i-a făcut pe cei de pe Farman să înţeleagă că se petrecuse ceva grav, determinându-i să aterizeze lângă avionul Nieuport unde l-au găsit pe Craiu întins pe iarbă, cu faţa în sus, având costumul de zbor îmbibat de sânge la umărul drept. [Vasile Craiu, capitan aviator; pag. 49]

Scopul acestei rubrici este de a informa vizitatorii noştri de apariţia, în decursul timpului, a unor cărţi cu subiect aviatic. Vom încerca totodată să oferim în acest cadru toate detaliile pe care le deţinem pentru procurarea acestor titluri, însă nu ne implicăm în (nu intermediem) comercializarea cărţilor prezentate.

Distribuie pagina pe...
© 2003 - 2019 Aspera ProEdu. toate drepturile rezervate. realizat de bratech.ro
Vanzare case, apartamente, terenuri, inchiriere garsoniere, spatii comerciale